صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / توکل کرمان خواستار پایان جنگ و خروج عربستان و امارات از یمن شد

توکل کرمان خواستار پایان جنگ و خروج عربستان و امارات از یمن شد

فعال حقوق بشری یمنی حمایت خود را از تلاش‌های فرستاده سازمان ملل به یمن و طرح انگلیس برای توقف جنگ و آغاز مذاکرات صلح در این کشور اعلام کرد.

توکل کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز، توکل کرمان، برنده جایزه صلح نوبل در سخنرانی خود در جریان نشست سران دیپلماتیک لندن با اعلام حمایت خود از تلاش‌های مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن و طرح انگلیس برای توقف جنگ و آغاز مذاکرات صلح در این کشور، گفت:‌ پایان دادن به جنگ در کنار آزادی بازداشت شدگان و اسیران ، لغو محاصره خارجی و محاصره داخلی شهرها، مین روبی و گشایش گذرگاه‌های انسانی امن بخشی از نقشه راه برای ایجاد فرصت‌های واقعی به منظور برقراری صلح واقعی و پایدار است.

بنا بر گزارش اخبار الیمن، کرمان شورای امنیت را به صدور قطعنامه‌ای برای پایان فوری جنگ و وادار کردن سعودی‌ها و اماراتی‌ها به عقب نشینی از یمن فراخواند و گفت: عربستان و امارات باید حملات به یمن و حمایت از گروه‌های تروریستی را متوقف و هزینه بازسازی خرابی‌ها را تقبل و تضمین کنند و متعهد شوند که حقوق مردم غیر نظامی را نیز تامین و جبران خواهند کرد.

فعال سیاسی و اجتماعی یمنی که به ترکیه پناهنده شده است، همچنین از سازمان ملل خواست تا کمیته‌ای نظامی تشکیل دهد که شبه نظامیان حوثی و تمام شبه نظامیان مسلح را خلع سلاح کند و به مردم یمن برای ایجاد ارتش ملی کمک کند و نیز بر روند تشکیل دولت وحدت ملی نظارت داشته باشد.

وی افزود: از اقدامات مارتین گریفیث نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای برقراری صلح و برگزاری نشست مذاکرات صلح در یمن حمایت می کنیم.

توکل کرمان درباره قتل خاشقجی در سرکنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه نیز گفت: قتل وی یک حادثه و جنایت وحشت انگیز در تاریخ بشری است. انکار و پنهان کردن قتل وی اعتبار و حیثیت رهبرانی که خواهان مدرنیزه کردن جامعه عربستان بودند خدشه دار و متزلزل کرد. برخی از کشورها منافع خود را برحمایت و حفظ حقوق بشر ترجیح دادند قتل خاشقجی در ترکیه کاملا برنامه ریزی شده بود و ترکیه به خوبی آن را مدیریت کرد و پرده اسرار را کنار زد و پرونده جنایت را افشا کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.