صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / ایجاد مرکز آموزش مهارت‌های امداد و نجات در لواسان
ایجاد مرکز آموزش مهارت‌های امداد و نجات در لواسان

ایجاد مرکز آموزش مهارت‌های امداد و نجات در لواسان

فرماندار شهرستان شمیرانات از ایجاد مرکز آموزش مهارت های امداد و نجات در لواسان خبر داد و گفت: آموزش اصولی و همگانی مهارت های لازم در هنگام وقوع حوادث طبیعی یک الزام است و در این راستا به‌زودی مکانی جهت آموزش مهارت‌های امداد و نجات در لواسان ایجاد خواهد شد.

دکتر شهریور

سیاوش شهریور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حادثه خیز بودن شهرستان شمیرانات به لحاظ بلایای طبیعی گفت: با توجه به زلزله خیز بودن کشور و با در نظر داشتن شرایط اضطراری در هنگام وقوع این پدیده طبیعی، شایسته بود بخشی از آموزش های امداد و نجات در نظام آموزشی کشور افزوده می شد. اما شوربختانه نظام آموزشی کشور بسیار سنتی است و سالیانی متمادی است که تغییر بخصوصی را در آن شاهد نیستیم.
وی افزود: باید در سنین پایین کودکان را در جهت آمادگی مقابله با بلایای طبیعی و امداد و نجات آموزش داد. در این زمینه می‌توان از حضور ارزشمند سازمان‌های مردم نهاد کمک گرفت و به درستی در این راستا گام برداشت. قطعا آموزش در این حوزه از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: آمادگی داریم درباره تأسیس مدرسه آموزش مهارت‌های امداد و نجات در بخش لواسان اقدام کنیم. تلاش می‌شود این مدرسه در کمترین زمان ممکن ایجاد شود. در این زمینه می‌توان با تهیه کتابچه هایی برای کودکان و حتی بزرگسالان و با کمک خیرین گام مهمی در گسترش این آگاهی عمومی برداشته شود.
فرماندار شهرستان شمیرانات در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه هنگام وقوع حوادث از ظرفیت دهیاری های سطح شهرستان بهره گرفته خواهد شد، افزود: دهیاری‌ها در هنگام وقوع حوادث همکاری را با سازمان‌های مردم نهاد و جمعیت هلال احمر خواهند داشت.

به گفته وی، در زمان وقوع حوادث، هلال احمر و سازمان های مردم نهاد می توانند بازوی کمک رسانی باشند لذا باید اعتبارات و تجهیزات مناسب جهت حضور ارزشمند آنان در زمان وقوع حوادث مهیا شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.