صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / منصوری: شهرداری‌ها از نظارت‌ بر عملکردشان ناراحت نشوند
منصوری: شهرداری‌ها از نظارت‌ بر عملکردشان ناراحت نشوند

منصوری: شهرداری‌ها از نظارت‌ بر عملکردشان ناراحت نشوند

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری‌ها از نظارت‌هایی که بر اقدامات آنها صورت می‌گیرد ناراحت نشوند، چرا که هدف از نظارت‌هایی که از سوی دستگاه‌های مختلف صورت می‌گیرد، جلوگیری از فساد و کمک به پویایی و خدمت‌رسانی شفاف است.

محمدرضا منصوری

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا منصوری در همایش شهرداران استان مرکزی که به میزبانی شهرداری ساوه برگزار شد، با اشاره به کاهش درآمد شهرداری‌ها از محل درآمد حاصل از ارزش افزوده در این استان گفت: در چنین شرایطی باید به گونه‌ای هزینه کرد که نیازهای اصلی شهروندان تامین شود.

وی افزود: افزایش دلار موجب تقویت صادرات شده است و به کالای صادراتی مالیات بر ارزش افزوده تعلق نمی گیرد، از این رو میزان درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده کاهش یافته است.

منصوری بر لزوم صرفه جویی و مدیریت هزینه‌ها در چنین وضعیتی تاکید کرد و افزود: دستور دریافت قیر مازاد برای شهرداری‌های ساوه و زرندیه صادر شده است، همچنین اخذ اعتبار ملی برای اجرایی شدن طرح مسجد تا مسجد و احداث کمربندی ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برای مرمت و بازسازی مسجد جامع ساوه به عنوان قدیمی‌ترین مسجد استان مرکزی اقدامات زیادی صورت گرفته است و امیدواریم با جذب بیشتر اعتبارات ملی از این بنای تاریخی و شاهکار معماری اصیل ایرانی به خوبی صیانت کنیم.

منصوری خواستار توجه خاص مسئولان استان به ساوه و زرندیه و در نظر گرفتن اعتبارات ویژه توسعه ای برای ۹ شهرداری این دو شهرستان شد.

وی با بیان اینکه شهردار می تواند پویایی و تحرک را به شهر هدیه کند از این رو شهرداران نقش مهمی در توسعه شهری دارند، گفت: از طرفی تصمیمات غیرکارشناسی و فاقد اصول شهرسازی و فساد در کار آسیب جدی را به شهر وارد خواهد کرد.

منصوری با تاکید بر اینکه شهرداران از اجرای طرح های فاقد اصول کارشناسی شهرسازی اجتناب کنند، اظهار کرد: شهرداری‌ها در شرایط مالی موجود زیر بار بدهی های سنگین نروند و مدیریت پروژه‌ها با هزینه کمتر برای افزایش بهره‌وری به عنوان یک اصل مد نظر آنان باشد.

وی با بیان اینکه شهرداران همواره در بوته آزمایش هستند و باید به دور از وسوسه و با تکیه بر سلامت کاری تلاش کنند تا خطاهای کاری از بین برود، گفت: پاکدستی و سلامت کاری موجب خواهد شد که فساد در حوزه مدیریت شهری از بین برود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.