صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / فیلم مقاومت مهمترین بسترمعرفی نسل جوان سینماگران متعهد است
فیلم مقاومت مهمترین بسترمعرفی نسل جوان سینماگران متعهد است

تجلی مقاومت بر پرده نقره ای؛ (2)

فیلم مقاومت مهمترین بسترمعرفی نسل جوان سینماگران متعهد است

کارگردان فیلم «عصر روز دهم» با بیان آنکه رویدادی مانند جشنواره فیلم مقاومت برخاسته از مفاهیم بنیان ساز و جریان‌ساز انقلاب شکوهمند اسلامی به شمار می رود گفت: این جشنواره یکی از مهمترین بسترها برای معرفی سینماگران متعهد به فضای فرهنگ و هنر ایران اسلامی است.

مجتبی راعی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تأکید بر این مساله که در برگزاری جشنواره‌های موضوعی مانند فیلم مقاومت، نگاه و فعالیت مسئولان در کنار هنرمندان باید مبتنی بر ارائه تصویری دقیق و هنرمندانه از مفهومی مانند مقاومت و دفاع مقدس در کشورمان باشد، گفت: زمانی می توانیم به توفیق یک جشنواره ایمان کامل داشته باشیم که شاهد جریان سازی مستمر مفاهیم مستتر آن رویدادها در بطن فعالیت های فرهنگی جامعه باشیم.
وی با اشاره به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان، تفکر صلح‌جویانه و حرکت بر محور دوستی بود. در کنار چنین رویکرد خردمندانه‌ای، بنیانگذار انقلاب هیچگاه تسلیم شدن در برابر دستگاه ظلم و جور را برنمی تابید و به همین سبب بود که مفهوم مقاومت با درایت، روشنگری و هدایت ایشان در شکل جریان انقلاب به بار نشست.
کارگردان فیلم «تولد یک پروانه» خاطرنشان کرد: عظیم‌ترین شکوه و تجلی مفهوم مقاومت را در طول دوران دفاع مقدس و صرف فعل ایثار و ایستادگی جانانه رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل در طول نبرد هشت ساله شاهد بودیم.
به گفته راعی، آنچه که باعث پیروزی رزمندگان ما در طول نبرد هشت ساله در برابر ماشین عظیم جنگی حزب بعث با تمامی حمایت های شرق و غرب شد تأکید بر انگاره‌ها، آموزه‌ها و میوه‌های رسیده تفکر انقلابی و انقلابی‌هایی بود که اندیشه و تفکرات‌شان از بهمن ۵۷ در اختیار نسلی قرار گرفت که مهمترین هدف حرکت، همت و فعالیت خود در جامعه را اعتقاد به آرمان‌هایی چون مقاومت، ایثار و شهادت می دانستند.
کارگردان فیلم «ترنج» فعالیت هنرمندان سینماگر در حوزه سینمای دفاع مقدس و مقاومت را ادای تکلیف و رسالت هنری آنها در عرصه هنر انقلاب دانست و یادآور شد: امروز که زیر آسمان ایران انقلابی و اسلامی در حال زندگی هستیم؛ یکی از مهمترین انگار های هنرمندان باید رفتار آینه گون و بازتاب ارزش‌های جامعه ای باشد که مردمان آن برای تحقق آن ارزش‌ها از جان و مال و نام خود گذشتند و با خون خود، ایستادگی، مقاومت و امنیت کشورمان را تضمین کردند.
وی ادامه داد: جشنواره فیلم مقاومت با تاکید بر چنین مفاهیمی می‌تواند به مهم‌ترین رسالت خود، یعنی جریان‌سازی فرهنگی دست یابد. در همین راستاست که هنر سینما به ویژه فعالان حوزه سینمای انقلاب و دفاع مقدس تاکید دارند، برای بهره مندی و بهره وری هر چه بیشتر از نگاه جشنواره ای، نیازمند ایجاد جریان مستمر در طول سال برای فعالیت سینماگران و ارائه آثار آنها به عموم مخاطبان هستیم.
کارگردان فیلم «جنگجوی پیروز» بازتاب مفهوم مقاومت در آثار سینمایی را حاصل فعالیت هنرمندانی دانست که در این حوزه دغدغه، اندیشه و تعهدی برای همراهی با آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند و خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی، شاهد حضور سینماگران بزرگ و نامداری بودیم که با تعهد به چنین آرمان‌هایی نه تنها در اهتزاز پرچم سینمایی مقاومت و دفاع مقدس در کشورمان توفیقات فراوانی داشتند که توانستند این گونه سینمایی را به عنوان ثمره سینمای انقلاب به جهانیان معرفی کنند.
راعی در پایان یکی از مهمترین دستاوردهای جشنواره فیلم مقاومت را فراهم کردن بستری برای معرفی هنرمندان جوان متعهد، متخصص و تحصیل کرده در حوزه سینمای انقلاب دانست و تاکید کرد: بنای این جشنواره حمایت از جریان سینمای مقاومت در کشورمان است و برای تحقق این مهم، لازم است تا هدف و رویکرد مسئولان این جشنواره حمایت همه‌جانبه از هنرمندان جوان ‌باشد که بناست طلایه دار هنر سینمای ایران در سال‌های آینده باشند.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از پنجم تا نهم آذرماه به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.
فراهنگ**۹۲۶۶** ۹۰۵۳

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.