صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / شهرداری و شورای شهر خود را ایزوله نکنند
شهرداری و شورای شهر خود را ایزوله نکنند

شهرداری و شورای شهر خود را ایزوله نکنند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: شورای شهر و شهرداری خود را ایزوله نکنند و از ظرفیت دستگاه های دیگر نیز استفاده کنند.

اعطا حکم شهردار تهران توسط وزیر کشور

به گزارش کسب و کار نیوز، جمالی نژاد در مراسم اعطای حکم شهردار که صبح امروز با حضور وزیر کشور و ریس شورای شهر تهران و جمعی از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد با بیان اینکه مشکلات تهران بسیار پیچیده و زیاد است، اظهارکرد: شورای شهر و شهرداری نمی‌تواند به تنهایی این مشکلات را حل کند وهمکاری و هم افزایی همه دستگاه‌های مختلف می‌تواند مشکلات را مرتفع سازد.

وی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری خود را ایزوله نکند و از ظرفیت‌های دستگاه‌های دیگر نیز استفاده نماید و سازمان‌های مختلف از جمله سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و وزارت کشور می ‌تواند بازوی خوبی برای آنها باشد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اضافه کرد: اقداماتی که باید انجام شود فقط اقدامات سخت افزاری نیست ومتاسفانه ما بیشتر به سمت اقدامات سخت افزاری حرکت کرده‌ایم؛ به طوری که زیر گذر، روگذر، توسعه معابر و پل‌های بسیاری می ببنیم اماهیچ وقت مشکل ترافیک تهران حل نشد.

جمالی نژاد گفت: اقدامات نرم افرازی بایستی در کنار اقدامات سخت افزاری باشد تا بتوانیم با این اقدامات به شهر انسان محور برسیم و مشکلات را حل کنیم. در حقیقت همه در یک قایق هستیم و بایستی بتوانیم به نحوی عمل کنیم که پرچم قایق برافراشته و مشکلات تهران مرتفع شود.

 نیازمند اقدامات هوشمندانه و نرم افزاری هستیم

وی همچنین در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم اعطای حکم شهردار تهران نیز با اشاره به اینکه بیش از اینکه نیاز به اقدامات سخت افزاری باشد نیاز به اقدامات هوشمندانه و نرم افزاری است، تصریح کرد: بایستی به حمل و نقل عمومی و گسترش فرهنگ استفاده از سیستم‌های حمل و نقل پاک مانند دوچرخه و پیاده سازی الگوی شکوفایی شهری برای رسیدن به توسعه متوازن شهر و کاهش هزینه‌های نگهداری و اجرای دقیق و کامل طرح بازآفرینی شهری در بافت ناکارآمد شهر تهران توجه ویژه‌ای شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: نیازمند اقدامات هوشمندانه و نرم افزاری برای حل مشکلات شهرتهران هستیم.

وی ادامه داد: از جمله مواردی که بایستی در شهرداری تهران به آن توجه شود توجه ویژه به وضعیت نیروی انسانی موجود در شهرداری تهران و جلوگیری از انجام توافقات فراقانونی خصوصا در ارتباط با آرای صادره کمیسیون نهایی ماده ۱۰۰ و ساماندهی شرکت های فاقد مجوز از وزارت کشور و اقدام جهت اخذ مجوزهای لازم است.

وی همچنین در پایان صحبت هایش به ایزوله نبودن شهرداری و شورای شهر اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای حل مشکلات تهران استفاده شود.

انتهای پیام
 

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.