صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سوریه، ترکیه را به نقض توافقنامه سوچی متهم کرد

سوریه، ترکیه را به نقض توافقنامه سوچی متهم کرد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت، حضور نیروهای خارجی موجود در سوریه غیر قانونی بوده و آنها باید فورا خاک این کشور را ترک کنند.

بشار جعفری

به گزارش کسب و کار نیوز، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اشاره به حضور نیروهای ترکیه در سوریه گفت، دولت ترکیه توافق آستانه ۴ را نقض کرد و ۱۱ هزار سرباز به داخل خاک سوریه فرستاد. ما در برابر تجاوز آشکار ترکیه به خاک سوریه قرار داریم، نیروهای این کشور که به صورت غیر قانونی وارد خاک سوریه می‌شوند، دست به تغییراتی می‌زنند و حتی معامله با لیر ترکیه را اجبار می‌کنند.

جعفری تاکید کرد، این اقدام تجاوز آشکار است و ما مخالف اشغال‌گری آشکاری هستیم که نظام ترکیه بر خلاف تعهدات خود در آستانه و توافقنامه سوچی انجام می‌دهد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: تمام نیروهای خارجی که به شکل غیر قانونی در سوریه حضور دارند باید فورا خاک سوریه را ترک کنند.

وی افزود، اختلال فاحشی در رفتار آمریکا، فرانسه و انگلیس  وجود دارد بطوریکه این کشورها با قطعنامه های شورای امنیت مبنی بر پایبندی به حاکمیت سوریه موافقت کردند، اما در عین حال نیروهای خود را به طور غیر قانونی در سوریه مستقر می‌کنند.

جعفری با بیان اینکه طرف ترکیه‌ای ضامن گروههای تروریستی حاضر در ادلب است تا به آتش‌بس احترام بگذارند، اعلام کرد که اما آنکارا به این مسئله متعهد نیست.  عدم پایبندی ترکیه به توافق سوچی گروههای تروریستی حاضر در ادلب را تشویق کرده است که حلب، حماه و لاذقیه را با خمپاره هدف قرار دهند و به غیرنظامیان حمله کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.