صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تولید پودر خالص “رویال ژل” با کمک نانو فناوری

تولید پودر خالص “رویال ژل” با کمک نانو فناوری

یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی با استفاده از فناوری نانو موفق به تولید پودر 100 درصد خالص بره موم برای شرکت‌های داروسازی و بهداشتی و آرایشی شد.

بره موم

حمید خسروی، مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بره موم (رویال ژل)  ماده‌ای شبیه موم و از تولیدات زنبور عسل است، گفت:‌ این ماده در طبیعت حالت خمیری و صمغ دارد و به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، کمتر شرکتی توانسته است این ماده را به پودر تبدیل کند.

وی با بیان این‌که در صورتی که این ماده آسیاب شود، مجددا به صورت صمغ در می‌آید، ادامه داد: پودر بره موم به عنوان یکی از مواد موثره شرکت‌های داروسازی و آرایشی و بهداشتی است.

خسروی اضافه کرد: بر این اساس ما در مطالعات خود با استفاده از فناوری نانو موفق به تولید پودر بره موم ۱۰۰ درصد خالص شدیم.

مجری طرح با تاکید بر اینکه در فرآیند تولید پودر خالص بره موم از دستگاه‌ها و روش‌های مبتنی بر فناوری نانو استفاده شد، خاطر نشان کرد: در این روش برای تولید پودر بره موم از هیچ ماده افزودنی و یا شیمیایی استفاده نشده است.

این محقق تولید کپسول “بره‌موم” و گرده”‌را از دیگر دستاوردهای تحقیقاتی این شرکت نام برد و ادامه داد: این کپسول به منظور تقویت سیستم ایمنی و دستگاه گوارش و همچنین مکمل درمان سرطان قابل تجویز است

وی با بیان اینکه بسیاری مصرف بره موم به صورت خام را برای درمان بیماری‌ها تجویز می‌کنند، یادآور شد: این در حالی است که ۹۰ درصد ماده موثره بره‌موم خام جذب بدن نمی‌شود و برای رفع این مشکل نیاز است تا با استفاده از روش‌هایی پیوندهای مولکولی آن شکسته شود تا مواد موثره آن راحت‌تر جذب بدن شود.

خسروی با بیان اینکه ترکیب بره موم با گرده و تولید آن به صورت کپسول این چالش را مرتفع کرده است.

به گفته وی، بره موم سیستم ایمنی و گرده سیستم گردش خون و قلب و عروق را تقویت می‌کند.

وی همچنین از تولید محلول بره موم برای درمان بیماری‌های دهان و لثه خبر داد و افزود: علاوه بر آن محلول هیدروالکلی بره‌موم را در اتانول ۷۰ درصد حل کردیم. محلول تولیدشده به عنوان ماده اولیه در شرکت‌های دارویی و بهداشتی استفاده می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.