صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ۲۷ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در حوزه سلامت فعال هستند
۲۷ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در حوزه سلامت فعال هستند

۲۷ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در حوزه سلامت فعال هستند

معاون دفتر توسعه فناوری و سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۲۷ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در حوزه سلامت فعال هستند.

تجهیزات پزشکی

به گزارش کسب و کار نیوز، علی علی‌زاده هفتم آذرماه در نخستین رویداد ملی کارآفرینی (استارتاپ) تغذیه سالم استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از وظایف دفتر توسعه فناوری و سلامت وزارت بهداشت حمایت از فناوری در حوزه سلامت در کشور است که برای توسعه این امر فعالیت‌های متفاوت و متمرکزی در چند سال اخیر برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

وی افزود: در حوزه ترویج، مشاوره و توانمندسازی برگزاری استارتاپ‌ها موجب می‌شود تا اعضای هیات علمی آموزش ببینند که چگونه ایده خود را به محصول تبدیل کرده و آن را توسعه دهند.

علی‌زاده با بیان اینکه برای برگزاری این استارتاپ‌ها از دانشگاه‌ها حمایت ویژه می‌کنیم، تصریح کرد: علاوه بر این فراهم کردن زیرساختی تحت عنوان مراکز رشد و فناوری است که در حال حاضر ۸۴ مرکز در کشور هستند و این مراکز به شکل ویژه از استقرار شرکت‌ها و توسعه فناوری آنان حمایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: خدمات مشاوره، توانمندسازی، خدمات مالی و صندوق‌های پژوهش و فناوری از دیگر حمایت‌هایی است که از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی برای اعضای هیات علمی، فناوران و محققان فعال در این حوزه اعمال می‌شود.

علی‌زاده بیان کرد: این استارتاپ به مدت سه روز برای نخستین بار برای دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه هفت کشور اعم از چهارمحال و بختیاری، یزد و  اصفهان برگزار شده است.

وی ادامه داد: هیات دولت وزارتخانه‌ها را ملزم کرده تا در خرید محصولات دانش‌بنیانی که در کشور تولید می‌شود، سهم داشته باشند که در این صورت طبیعتا نباید خرید خارجی انجام شود که در سال گذشته اعتبار لازم برای انجام این مهم ۱۰ هزار میلیارد دلار بوده که از این میزان، سهم وزارت بهدشت دو هزار میلیارد دلار بوده است.

علی‌زاده با اشاره به اینکه اکنون حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ شرکت‌ دانش‌بنیان در کشور در زمینه تولید دارو وجود دارد، گفت: این شرکت‌ها بسیاری از نیازهای کشور را برطرف می‌کنند.

وی ایجاد شغل را در شرایط اقتصادی و اشتغال موجود در کشور، یکی از اهداف برگزاری این استارتاپ‌ عنوان کرد و یادآور شد: تمام افرادی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند، نمی‌توانند شغل دولتی پیدا کنند، لذا باید دانشی که در سالیان مختلف ایجاد شده در خدمت توسعه اقتصاد دانش بنیان و محصولات داخلی قرار گیرد، بنابراین این رویدادها راهکاری برای تولید ثروت و اشتغال است و به‌ویژه در شرایط تحریم می‌تواند نیازهای کشور را برطرف کند.

علی‌زاده گفت: حدود ۲۷ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در حوزه سلامت  فعال هستند که بالاترین تعداد شرکت‌ در میان سایر حوزه‌ها در کشور است و این نشان از حمایت وزارت بهداشت از این شرکت‌ها است که با خرید از آنان و توانمندسازی آن‌ها محقق شده و برنامه‌های گسترده‌ای در وزارت بهداشت برای حمایت از این شرکت‌ها در حال اجرا است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.