صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / ۲۰ نمایش در روز دوم تئاتر مقاومت به صحنه می‌روند
۲۰ نمایش در روز دوم تئاتر مقاومت به صحنه می‌روند

۲۰ نمایش در روز دوم تئاتر مقاومت به صحنه می‌روند

در دومین روز شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت 20 نمایش به صحنه می‌روند.

به گزارش کسب و کار نیوز، شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت که پس از گذشت سه سال از دوره پیشین روز گذشته (ششم آذرماه) کار خود را آغاز کرده است امروز عصر ۲۰ اجرا خواهد داشت که در دو بخش صحنه ای و خیابانی و محیطی برنامه‌ریزی شده است.

** بخش صحنه‌ای
– نمایش «دلارام ناآرام» به نویسندگی علی شمس و نرگس صابری و کارگردانی مصطفی جعفری خوزانی و نرگس صابری از تهران به مدت ۳۴ دقیقه در دو نوبت ۱۵:۳۰ و ۱۸:۳۰ در تالار سایه تئاتر شهر اجرا می‌شود این نمایش در بخش مسابقه صحنه ای شرکت داده شده است.
– نمایش «مثل سوسوی فانوس آویخته» به نویسندگی محمدرضا کوهستانی و کارگردانی پویان عطایی از اصفهان به مدت ۵۰ دقیقه در دو نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی تئاتر شهر به صحنه می‌رود این نمایش در بخش مسابقه صحنه ای حضور دارد.
– نمایش «زنان بیشه گل» به نویسندگی و کارگردانی مهیار هزارجریبی از بهشهر به مدت ۶۳ دقیقه در دو نوبت ۱۶ و ۱۹ در تالار چهارسو تئاتر شهر نمایش داده می‌شود این نمایش در بخش مسابقه صحنه ای حضور دارد.
– نمایش «رمان سمپاشی» به نویسندگی رضا گرشاسب و کارگردانی لقمان بحرانی از بندر دیر به مدت ۳۵ دقیقه در دو نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تالار حافظ اجرا می‌شود این نمایش در بخش مسابقه صحنه ای شرکت داده شده است.
– نمایش «حماسه دلاوران» به نویسندگی ایرج صغیری و کارگردانی علی قربانی از بوشهر به مدت ۸۰ دقیقه ساعت ۱۸:۳۰ در تالار مولوی به صحنه می‌رود این نمایش در بخش مهمان حضور دارد.
– نمایش «قدمگاه» به نویسندگی مهدی سیم‌ریز و کارگردانی محبوبه پاداش و مهدی سیم‌ریز از مشهد به مدت ۵۰ دقیقه ساعت ۱۶ در تالار هنر نمایش داده می‌شود این نمایش در بخش کودک و نوجوان حضور دارد.
– نمایش «دهکده هاپوخان» به نویسندگی ناصر فروغ و کارگردانی حسین عالم‌بخش از تهران به مدت ۶۰ دقیقه ساعت ۱۹ در فرهنگسرای گلستان اجرا می‌شود این نمایش در بخش کودک و نوجوان شرکت داده شده است.
– نمایش «خوخان ناغیلی» به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی ناصر ولایی از مرند به مدت ۴۰ دقیقه ساعت ۱۶ در تالار بوستان به صحنه می‌رود این نمایش در بخش کودک و نوجوان حضور دارد.
– نمایش «جنگ بازی» به نویسندگی حسن حاجت‌پور و کارگردانی علی سنامیری و عبدالحسین بناری از خارک به مدت ۴۵ دقیقه ساعت ۱۷:۳۰ در تالار گلستان نمایش داده می‌شود این نمایش در بخش کودک و نوجوان حضور دارد.

** بخش خیابانی و محیطی
– – نمایش‌های «ارتباط ۹۷-۶۱» به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه‌گویی از آبادان ساعت ۱۵:۳۰ به مدت ۲۰ دقیقه، «قهرمان کیست؟» به نویسندگی رضا بهرامی و کارگردانی مارال ایزدبخش از بوشهر ساعت ۱۶:۱۵ به مدت ۳۳ دقیقه، «آکا» به نویسندگی فرامرز غلامیان و کارگردانی هیام احمدی از آبادان ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۲۴ دقیقه و «Bell-214» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کولیوندی از دهلران ساعت ۱۸:۱۵ به مدت ۲۷ دقیقه در محوطه تئاتر شهر اجرا می شوند که در بخش مسابقه خیابانی شرکت داده کرده‌اند.
– نمایش «دختران جنگ» به نویسندگی علی‌محمد رادمنش و کارگردانی فاطمه رادمنش از کرمان ساعت ۱۶ به مدت ۲۵دقیقه در مترو شهرری نمایش داده می شود که بخش خیابانی اجرای عمومی حضور دارند.
– نمایش «انشاء متولد ۸۴» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز ساعت ۱۳ به مدت ۲۰ دقیقه در محوطه دانشگاه تهران اجرا می شود که در بخش خیابانی اجرای عمومی حضور دارد.
– نمایش‌های «درها به روی چه کسی باز می شوند» به نویسندگی محمدرضا جعفری و کارگردانی میلاد حسین زاده از آستانه اشرفیه ساعت ۱۵ به مدت ۲۱ دقیقه و «هناس» به نویسندگی سید سروش پیمبری و کارگردانی جلال حسنوند از کرمانشاه ساعت ۱۶ به مدت ۱۶ دقیقه در میدان ولیعصر اجرا می شوند که در بخش خیابانی اجرای عمومی حضور دارد.
– نمایش «خدیجه» به نویسندگی و کارگردانی داود براهیمی از اصفهان ساعت ۱۳ به مدت ۱۹ دقیقه در میدان امام حسین (ع) اجرا می شود که در بخش خیابانی اجرای عمومی حضور دارند.
– نمایش‌های «تاریخ شاهدان» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آگاه از سنقر ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۲۴ دقیقه و «ماهی ها مشغول کارند» به نویسندگی اصغر خلیلی و کارگردانی آدینه رحیم نژاد از اصفهان ساعت ۱۹ به مدت ۱۸ دقیقه در محوطه خانه هنرمندان نمایش داده می شود که نمایش نخست در بخش خیابانی اجرای عمومی و نمایش دوم در بخش محیطی جشنواره حضور دارند.
شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از ۶ تا ۱۰ آذرماه در بخش های صحنه ای، خیابانی، محیطی، نمایشنامه نویسی، کودک و نوجوان، عکس، پوستر، همایش پژوهشی و میهمان به دبیری امیر نصیر بیگی برگزار می شود.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.