صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / واشنگتن پست: قصور در محاکمه قاتلان خاشقجی به آمریکا ضربه می‌زند

واشنگتن پست: قصور در محاکمه قاتلان خاشقجی به آمریکا ضربه می‌زند

قصور و کوتاهی در پاسخگو کردن عامل قتل جمال خاشقجی لطمه شدیدی بر منافع حیاتی ایالات متحده آمریکا وارد می‌کند.

جمال خاشقجی

به گزارش کسب و کار نیوز، روزنامه واشنگتن پست سه‌شنبه نوشت، کنگره و صاحبان کسب و کار و سازمان‌های غیر انتفاعی موظف هستند تا از ارزش‌های بنیادین آمریکا به دنبال “عقب‌نشینی بزدلانه” دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از پرونده قتل جمال خاشقجی دفاع کنند.

هیات تحریریه پست در مقاله‌ای نوشت: آنها باید برای افشای حقایق این قتل تحت امر دولت اصرار کنند و عاملان آن که سیا معتقد است شامل محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان می‌شود، پاسخگو باشند. قصور و کوتاهی در انجام آن لطمه‌ای جدی به منافع و مصالح حیاتی آمریکا شامل رابطه بلند مدت با عربستان سعودی وارد می‌کند.  

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی و ستون‌نویس واشنگتن پست، دوم اکتبر وارد کنسولگری ریاض در استانبول شد و بعدا خبر کشته شدنش منتشر شد. عربستان که در ابتدا مدعی بود او سالم از ساختمان کنسولگری بیرون رفته است، چندین هفته بعد اذعان کرد که او در آنجا کشته شده است. بن سلمان به اتهام ایفای نقش در این قتل تحت فشار قرار دارد.

واشنگتن پست نوشت: ما از صاحبان کسب و کار، دانشگاه‌ها، اندیشکده‌ها و شرکت‌های لابی آمریکایی که با عربستان تعامل دارند درخواست داریم تا در روابط خودشان با آل سعود تجدید نظر کنند. چنانچه ترامپ با اعمال تبعات معنادار علیه ولیعهد سعودی و رژیم او در راستای منافع آمریکا حرکت می‌کرد، می‌توانست راه را برای بازسازی تدریجی روابط عادی هموار کند. کوتاهی او در انجام این کار بدین معناست که کسب و کار همچون گذشته نمی‌تواند از سر گرفته شود.

این روزنامه نوشت، تا زمانی که بن سلمان از پاسخگو بودن در این پرونده قتل طفره برود، باید از سوی تمام آن کسانی که برای حقوق بشر و قانون ارزش قائل می‌شوند همانند یک شخص با او “منفور” رفتار شود.

در این مقاله آمده است: اقدامات او نباید نادیده گرفته شود و دولتمردانی از جهان دموکراتیک نباید با او دیدار کنند. ما همچنین از رهبران کشورهای شرکت‌کننده در نشست گروه بیست در آرژانتین درخواست داریم تا با امتناع از وانمود کردن به اینکه اقدام نادرستی رخ نداده است، سیاست‌هایشان را از ترامپ جدا کنند.  

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.