صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / همایش “نظام فکری آیت الله العظمی خامنه‌ای در گستره فرهنگ” برگزار شد
همایش “نظام فکری آیت الله العظمی خامنه‌ای در گستره فرهنگ” برگزار شد

همایش “نظام فکری آیت الله العظمی خامنه‌ای در گستره فرهنگ” برگزار شد

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان در همایش ملی "نظام فکری آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) در گستره فرهنگ" گفت: برگزاری این همایش گامی بلندی در جهت آرمان های امام راحل و خلف صالح ایشان برای رسیدن به دانشگاه اسلامی است.

همایش ملی "نظام فکری حضرت آیت الله خامنه‌ای در گستره فرهنگ"

به گزارش کسب و کار نیوز،  دکتر محمدعلی طاهر امروز، چهارشنبه هفتم آذرماه در این همایش در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: انقلاب اسلامی در چهل سال عمر خود رشد کرده و اکنون جهان شاهد به ثمر نشستن میوه‌های آن است.

وی با اشاره به پشت سر گذاشتن چهلمین سال تاسیس دانشگاه شهید باهنر، افزود: دانشگاه در کنار حوزه، پرچمدار دانش و فرهنگ بوده و دانشگاه شهید باهنر کرمان با برگزاری این همایش با بهره‌گیری از دیدگاه علمی و اندیشه‌های سترگ مقام معظم رهبری یقینا به نتایج درخشانی در جهت حرکت جامعه به سوی اهداف انقلاب دست می‌یابد.

طاهر تصریح کرد: برگزاری این همایش گامی بلندی در جهت آرمان های امام راحل و خلف صالح ایشان برای رسیدن به دانشگاه اسلامی است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیان رسالت دستگاه‌های فرهنگی فرمودند”اسلام برای دنیا و آخرت مردم برنامه دارد و باید دستگاه‌ها همانطور که به امور مادی می‌پردازند، به امور معنوی نیز اهتمام داشته باشند”.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ اظهار کرد: برگزاری همایش علمی و دانشگاهی در عرصه فرهنگ بسیار ضروری و موثر است و امیدواریم مقالات ارائه شده در همایش امروز علاوه بر تاثیر در ارتقاء فرهنگ عمومی راه را برای برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی در این زمینه بیش از پیش فراهم آورد.

وی در ادامه گفت: ۱۶۷ مقاله به دبیرخانه همایش ملی “نظام فکری آیت الله خامنه‌ای در گستره فرهنگ” ارسال شد که پس از داوری، ۳۶ مقاله برای سخنرانی و ۴۰ مقاله به عنوان پوستر پذیرفته شد و امروز ۲۴ مقاله توسط اساتید به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.

طاهر با اشاره به چاپ مقالات پذیرفته شده در یک کتاب تصریح کرد: همچنین شش میزگرد در همایش امروز تشکیل می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، در این مراسم که با حضور سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، امام جمعه و استاندار کرمان، روسای دانشگاه‌های استان، جمعی از دانشجویان و مسوولان برگزار شد از دو کتاب “باغبانی فرهنگ و ” گفتمان فرهنگ ساز” رونمایی شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.