صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / مخاطبان از تکراری بودن برنامه ها انتقاد دارند
مخاطبان از تکراری بودن برنامه ها انتقاد دارند

مرکز تحقیقات صدا و سیما اعلام کرد:

مخاطبان از تکراری بودن برنامه ها انتقاد دارند

مرکز تحقیقات صداوسیما نتایج آخرین نظرسنجی از مردم تهران درباره فیلم‌های سینمایی را اعلام کرد.دراین نظر سنجی اعلام شده است که مخاطبان از تکراری بودن برنامه ها انتقاد دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روابط‌ عمومی صدا و سیما، بر اساس آخرین نظرسنجی که در آبان ۱۳۹۷ با نمونه آماری ۴۱۴ نفر از افراد ۱۵ سال و بالاتر ساکن تهران اجرا شده است ۳۱/۲ درصد پاسخگویان بیشتر فیلم‌های سینمایی ایرانی و ۸/۱۱ درصد بیشتر فیلم‌های سینمایی خارجی را از طریق رسانه ملی تماشا می‌کنند.
۴/۱۸ درصد از مخاطبان گفته‌اند ایرانی یا خارجی بودن فیلم برایشان فرقی نمی‌کند و ۸۶/۳۸ درصد نیز علاقه چندانی به تماشای فیلم‌های سینمایی نداشته اند.
۷۰ درصد کسانی که گفته‌اند بیننده فیلم‌های سینمایی هستند، بیشتر از شبکه‌های سیما برای تماشای فیلم استفاده می‌کنند. شبکه‌های ماهواره‌ای دانلود از سایت‌های اینترنتی و تهیه DVD از فروشگاه ها و سوپرمارکت ها با اختلاف زیاد در اولویت های بعدی تامین فیلم های سینمایی بینندگان به شمار می‌روند.
درباره میزان استفاده از وسایل مختلف برای تماشای فیلم های سینمایی ۹/۸۱ درصد بینندگان، بیشتر از طریق دستگاه تلویزیون فیلم تماشا می‌کنند. دستگاه موبایل با ۸/۱۱و انواع پلیرها با ۱۱ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
بیشتر بینندگان فیلم های سینمایی را از شبکه سه سیما تماشا می کنند و شبکه‌های نمایش و آی‌فیلم از این نظر در مراتب بعدی قرار دارند.
درباره میزان رضایت بینندگان از وضعیت اطلاع رسانی درباره زمان پخش فیلم‌های سینمایی از شبکه‌های مختلف، ۸/۴۳درصد از بینندگان در حد خیلی زیاد یا زیاد و ۸/۴۴ درصد در حد کم یا خیلی کم رضایت دارند. ۴/۱۰ درصد نیز اصلا رضایت نداشته‌اند.
در این میان فیلم‌های خانوادگی، اکشن و کمدی و طنز علاقه‌مندان بیشتری داشته اند.
تکراری بودن مهمترین انتقاد بینندگان به فیلم‌های سینمایی ایرانی پخش شده از شبکه‌های سیما بوده است.
همچنین نتایج نشان می‌دهد که بیشتر بینندگان در ساعت های ۲۱ تا ۲۲ و ۲۲ تا ۲۳ فیلم‌های سینمایی را تماشا می کنند.
۹/۲۹ درصد از بینندگان، بیشتر در روزهای تعطیل و ۲/۱۲ درصد در روزهای عادی فیلم سینمایی تماشا می‌کنند و برای ۹/۵۷ درصد بینندگان هم این موضوع فرقی ندارد.
۲/۵۲ درصد مردم گفته اند در طول یک سال اصلا به سینما نمی‌روند.
فراهنگ ** خ.ع ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

رئیسی: هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.