صفحه اصلی / سرخط خبرها / شاید تغییر وزرا به مصلحت کشور نباشد
شاید تغییر وزرا به مصلحت کشور نباشد

آیت الله مکارم شیرازی:

شاید تغییر وزرا به مصلحت کشور نباشد

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: امروز در شرایطی هستیم که باید در مقابل دشمن ظاهراً قوی، قوی باشیم؛ اخیراً پشت سر هم مجلسی‌ها، وزرا را استیضاح می‌کنند که شاید تغییر وزرا به مصلحت کشور نباشد، البته دولت و وزرا بی‌اشکال نیستند، ولی خوب است عزیزان از استیضاح‌های پشت سر هم صرف‌نظر کنند و سؤال و ایراد بگیرند و انتقاد کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت‌الله مکارم شیرازی ، در ابتدای درس خارج خود درمسجد اعظم قم در مورد مهریه گفت: تذکراتی سابقاً در این زمینه دادیم، کارهایی انجام شد و تسهیلاتی هم قائل شدند، ولی اخیراً در جراید دیدم که هنوز چهارهزار نفر به خاطر مهریه در زندان هستند و دولت هم باید ماهانه ۷۰۰ میلیون خرج این افراد کند؛ عرض ما این است که اکثریت قریب به اتفاق این افراد بی‌گناه هستند و نباید در زندان جمهوری اسلامی این همه زندانی باشند.

وی افزود: برای آزادی این افراد راه‌های شرعی خوبی هست و اکثریت آنان آزاد می‌شوند، زیرا گناهی ندارند؛ از طرفی زندان عوارض زیادی دارد و شخص را به وجودی عاطل و باطل تبدیل می‌کند و زن و بچه او به خطر می‌افتند؛ شاید برخی ازدواج هم نمی‌کنند که به خاطر همین مهریه باشد.

مکارم با بیان اینکه برای آبروی کشور در ذهن و افکار ملت‌های دیگر هم مطلوب و خوب نیست، اظهار کرد: برخی قوانین دست‌وپا گیر وجود دارد که مجلس آماده است این قوانین را اصلاح کنند زیرا اصل بر اعسار است.

این مفسر قرآن در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که باید در مقابل دشمن ظاهراً قوی، قوی باشیم؛ اخیراً پشت سر هم مجلسی‌ها، وزرا را استیضاح می‌کنند که شاید تغییر وزرا به مصلحت کشور نباشد البته دولت و وزرا بی‌اشکال نیستند ولی خوب است عزیزان از استیضاح‌های پشت سر هم صرف‌نظر کنند و سؤال و ایراد بگیرند و انتقاد کنند.

وی بیان کرد: خود استیضاح اگر به نتیجه هم نرسد، پایه وزیر را سست می‌کند که باید شرایط امروز را در نظر بگیریم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به وسواس برخی افراد که منجر به مصرف زیاد آب و تباهی خانواده‌ها می‌شود، گفت: گاهی برخی افراد وسواسی‌ از راه دور نزد ما می‌آیند که دل انسان می‌سوزد. روحانیت باید این افراد را به احکام آشنا و توجیه کند که طبق حکم اسلامی باید عمل کنند و بیشتر از آن نیازی نیست.

وی افزود: گاهی وسواس فکری برای فرد پیش می‌آید و مسائلی در مورد مبداء، معاد، پیامبر(ص) و ائمه(ع) سراغ او می‌آید و تصور می‌کند از دین خارج شده و باعث ناراحتی او می‌شود؛ همین ناراحتی دلیل بر ایمان محکم فرد است. در روایت آمده که این نوع افکار شیطانی ضرری نمی‌زند منتها فرد باید به زبان نیاورد و در عمل هم نشان ندهد.

این مرجع تقلید و مفسر قرآن بیان کرد: بی‌اعتنایی به این وسواس‌ها و ذکر «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» دو راه حل برای این مسائل است؛ روایت داریم که شیطان را عادت ندهید و اگر عادت بدهید وساوس او ما را رها نخواهد کرد؛ لذا اعتنا نباید کرد و مشکلی هم به لحاظ دینی در کار نیست. روایت «ان الله تَعَالَی تَجَاوَزَ عَنْ أُمّتی مَا حَدّثَتْ بِهِ أَنْفُسَهَا مَا لَمْ تَعْمَلْ أَوْ تَکَلَّمْ؛خداوند از وسوسه ها و تشکیکات ذهنی امّت من تا زمانی که آنها را به زبان یا به مرحله عمل نیاورده باشند، گذشت کرده است»؛ مؤید این است که وسوسه را باید با بی‌اعتنایی از خود دور کنیم.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.