صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / تدوین طرح جامع ارتقاء امنیت مناطق کویری
تدوین طرح جامع ارتقاء امنیت مناطق کویری

تدوین طرح جامع ارتقاء امنیت مناطق کویری

جانشین فرمانده ناجا گفت: در صددیم طرحی جامع برای ارتقاء امنیت مناطق کویری تدوین کنیم که از امکانات استان‌های مجاور برای توسعه امنیت این مناطق استفاده شود.

سردار ایوب سلیمانی

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار ایوب سلیمانی امروز در حاشیه همایش روسای کلانتری و پاسگاه‌های کرمان در جمع اصحاب رسانه گفت: در مجموعه ناجا سفرهای دوره‌ای به استان‌های مختلف برای پیگیری امور و ارزیابی وضعیت امنیتی انجام می‌گیرد.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به وضعیت مطلوب امنیتی کرمان تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد ارتقاء شاخص‌ها در استان بودیم؛ به طوری که نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی سرقت‌های خرد، ۴۰ تا ۵۰ درصدی سرقت‌های به عنف و زورگیری‌ها و در زمینه قاچاق سوخت نیز به سبب افزایش کنترل معابر و نقاط کویری رشد دو برابری کشفیات را داشته‌ایم.

وی در ادامه افزود: استان کرمان جزء استان‌های امنیتی است زیرا هم در مسیر شرارت‌های برنامه ریزی شده توسط دشمن قرار دارد و هم از نظر جغرافیایی و نزدیکی به استان مرزی سیستان و بلوچستان در وضعیت خاصی می باشد. بحمدالله و با تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی استان منحنی های امنیت نیز متناسب با کشور رو به رشد است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه استان کرمان به سبب موقعیت جغرافیایی با تهدیدات خاصی از جمله مواد مخدر روبه رو است، گفت: سال گذشته در افغانستان شاهد رشد جهشی در تولید و عرضه موادمخدر بوده‌ایم و به سبب اینکه ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر می باشد، این موضوع به نوعی برای ما چالش های امنیتی ناشی از تحرک اشرار و گروه های تکفیری، قاچاق کالا و سوخت و برخی مفاسد و آسیب های اجتماعی ناشی از آن ها را ایجاد می کند که با جانفشانی های کارکنان نیروی انتظامی و مرزبانی توانسته ایم مانع تحرکات دشمنان در این مناطق شویم.

وی با اشاره به آسیب ها و معضلات اجتماعی به عنوان تهدیدی امنیتی گفت: این خواست و اراده دشمن است که همواره با دامن زدن به این معضلات، قصد تخریب نظام و تزریق یأس و ناامیدی به جامعه و خدشه دار کردن امنیت کشور را دارد.

جانشین فرمانده ناجا ضمن اشاره به کاهش قتل و ناامنی در استان خاطرنشان کرد: در صددیم طرحی جامع برای ارتقاء امنیت مناطق کویری تدوین کنیم که در این طرح، سعی بر این است که استان های مجاور در کویر را با هم مرتبط و از امکانات استان های مجاور برای توسعه امنیت این مناطق استفاده کنیم.

پلیس جزء ۴ سازمان اول خدمت رسان به مردم است

جانشین فرمانده ناجا همچنین در همایش فرماندهان و مدیران انتظامی استان کرمان، گفت: به سبب خدمات شایسته و شبانه روزی پلیس اعتماد مردم و حاکمیت نسبت به ناجا بیشتر شده به نحوی که ما در ۴ سازمان اول خدمت رسان به مردم در سطح کشور هستیم.

سردار ایوب سلیمانی، رمز پیروزی انقلاب اسلامی را در وجود جوانانی با شهامت ، ایثارگر، از خود گذشته ، مهربان و صمیمی در کشور دانست و اظهار داشت: دو عنصر تقوا با جوهره اخلاص و جهاد فی سبیل الله برای موفقیت و پیروزی بر دشمنان از اهمیت بالایی در بین کارکنان نیروی انتظامی برخوردار است.

وی افزود: امروز پلیس نیز همچون دیگر نیروهای مسلح با روحیه جهادی و تفکر بسیجی انجام وظیفه می کند و اگر با این روحیه در میدان باشیم و عمل کنیم موفق تر خواهیم بود .

سردار سلیمانی با بیان اینکه نیروی انتظامی در همه شرایط در میدان است، ادامه داد: ناجا بیش از نیمی از سال  در حالت آماده باش قرار دارد به سبب همین خدمات شایسته و شبانه روزی اعتماد مردم و حاکمیت نسبت به پلیس بیشتر شده به نحوی که ما در ۴ سازمان اول خدمت رسان به مردم در سطح کشور هستیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ارتباط گسترده پلیس با مردم گفت: هیچ سازمانی بیشتر از پلیس با ناهنجاری های جامعه ارتباط ندارد اما با این وجود امروزه بحث پلیس مقتدر و مهربان شکل گرفته و این رویکرد درحال توسعه است چرا که مردم ایمان دارند ما در انجام وظایف مان توانا هستیم و این امر از ارزش بالایی برخوردار است.
 وی بیان کرد: نیروهای پلیس و هر یک از آحاد مردم در جامعه دارای نقش ها و اهداف متفاوتی هستند اما اگر بتوانیم به اهداف مشترک برسیم به آرمان های خود دست پیدا خواهیم کرد.

سردار سلیمانی با اشاره به اقتدار ایران در منطقه و کارهایی که در سوریه و عراق توسط ،سردار “حاج قاسم سلیمانی” انجام شده ، وی را از بی بدیل ترین مردان در دنیا دانست و گفت: جای مباهات دارد که وی مردی از دیار کرمان است. 

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه امروزه پلیس در جامعه از توانمندی و شایستگی های زیادی برخوردار است، گفت: در کنار این ویژگی ها مهربان بودن و خدمتگزاری صادقانه و بی ادعا، پلیس مقتدر همراه با رافت را در جامعه شکل داده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سلیمانی در پایان با تشکر از تلاش کارکنان انتظامی استان در ایجاد و تأمین امنیت، خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی نیروی انتظامی ایجاد ، حفظ و ارتقاء امنیت پایدار درجامعه است و باید به اینکه پاسدار امنیت، این نعمت الهی هستیم، افتخار کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.