صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / تأکید بر استفاده از تجارب سینمای ایران در لبنان
تأکید بر استفاده از تجارب سینمای ایران در لبنان

در دیدار مدیرعاملان بنیاد سینمایی فارابی والارز لبنان مطرح شد

تأکید بر استفاده از تجارب سینمای ایران در لبنان

مدیرعامل شرکت الارز لبنان، استفاده از تجارب سینمای ایران را در برگزاری جشنواره‌های سینمایی در لبنان ضروری دانست.

به گزارش کسب و کار نیوز از بنیاد سینمایی فارابی، علیرضا تابش مدیرعامل این بنیاد در حاشیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با «علی ضاهر» مدیرعامل شرکت الارز لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار که پیرو امضای تفاهم نامه پیشین در ۲۵ خرداد ۹۴ صورت گرفت، بحث و گفت‌وگو درباره تسهیل روند اکران فیلم‌های ایرانی در سینماهای لبنان، دوبله و زیرنویس فیلم‌های ایرانی به زبان عربی، بازاریابی فیلم‌های ایرانی با کیفیت مطلوب برای نمایش خانگی لبنان و همکاری‌های سینمایی در حوزه کودک و نوجوان، صورت گرفت.
در این دیدار ضاهر به استقبال مردم لبنان از فیلم‌های ایرانی اشاره کرد و از همکاری‌های بنیاد سینمایی فارابی طی دو سال اخیر برای اکران فیلم‌های ایرانی در لبنان تشکر کرد.
وی با اشاره به حضور هنرجویان لبنانی در کلاس‌های آموزشی دارالفنون، همزمان با جشنواره جهانی فیلم فجر از رضایت این هنرجویان از این دوره آموزشی خبر داد.
ضاهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود، استفاده از تجارب سینمای ایران در برگزاری جشنواره‌های سینمایی در لبنان را ضروری دانست.
علیرضا تابش نیز در این دیدار با اشاره به تولید و نمایش فیلم‌های سینمایی با مضامین انسانی و فرهنگ پایداری بر مبانی استراتژیک بنیاد سینمایی فارابی مبنی بر حضور جدی سینمای ایران در بازار جهان اسلام – به ویژه سینماهای لبنان- تأکید کرد.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» از ۵ تا ۹ آذر سال جاری در تهران برگزار می‌شود.
فراهنگ**۹۲۴۶**۹۰۵۳

همچنین مطالعه کنید:

رئیسی: هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.