صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / بررسی حذف پست “مشاور” و “قائم مقام ” شهرداری تهران

در شورای شهر تهران صورت می‌گیرد

بررسی حذف پست “مشاور” و “قائم مقام ” شهرداری تهران

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از بررسی وضعیت کوچک‌سازی ساختاری شهرداری با حذف پست مشاور و قائم مقام در همه سطوح شهرداری خبر داد.

بازدید اعضای شورای شهر از خط شش متروی تهران

مجید فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح تغییر ساختار و کوچک‌سازی شهرداری تهران که در حال حاضر در شورای شهر در حال بررسی است، گفت: تغییر ساختار شهرداری تهران یک امر ضروری و لازم در شرایط فعلی است؛ چرا که شهر تهران گران اداره می‌شود و سالیانه حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان هزینه حقوق، دستمزد، مزایا و … پرسنل می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران اداره یک شهر هشت میلیونی را با حدود ۶۸ هزار کارمند انجام می‌دهد و این در حالی است که شهرداری استانبول با ۱۸ میلیون نفر جمعیت تنها با نصف تعداد کارمندان شهرداری تهران اداره می‌شود، گفت: تنها ۱۸ هزار پست در شهرداری تهران وجود دارد؛ اما برای این ۱۸ هزار پست ۶۸ هزار کارمند وجود دارد و این نشان می‌دهد که کارمندان بدون نیاز به مجموعه جذب شده‌اند.

فراهانی با بیان اینکه با وجود این حجم از نیروی انسانی شاهد ناهماهنگی در ساختار شهرداری هستیم، ادامه داد: امروز در تمام ۱۲۳ ناحیه، ۲۲ منطقه، ۴۳ شرکت و سازمان پست روابط عمومی و همچنین مسئول امور فرهنگی داریم که این نشان دهنده ساختار موازی است.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه در همه سازمان‌ها و مناطق مشاورین زیادی وجود دارند که هیچ گونه محدودیتی در جذب نداریم و افراد مختلف با دلیل و بی‌دلیل مشمول مشاوره هستند، گفت: مثلا در شهرداری ۵۰۰۰ نفر نیروی شاغل در امور فرهنگی داریم که حدود ۲۰ میلیارد تومان در ماه هزینه این افراد می‌شود؛ اما در اداره کل فرهنگ و ارشاد تنها ۱۰۰ نفر نیروی کار وجود دارد و یا ۴۰۰ نفر در پست مدیریت روابط عمومی قرار دارند که حداقل ۱.۵ میلیارد تومان در ماه هزینه حقوق این افراد می‌شود که نشان می‌دهد به چه میزان پست‌های موازی در شهرداری وجود دارد.

وی با بیان اینکه مرکز مطالعات در شهرداری وجود دارد، در حالیکه همه سازمان‌ها و شرکت‌ها، اداره کل برنامه‌ریزی و مطالعات دارند، اظهار کرد: این ساختار نامتوازن باید ساماندهی شود در غیر این صورت اتفاق مثبتی در شهرداری در راستای کوچک‌سازی رخ نمی‌دهد.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه این طرح از سوی کمیسیون برنامه و بودجه ارائه شده و در حال بررسی نهایی است، افزود: پیشنهاد ما این است که پست مشاور و قائم مقام از همه بخش‌های شهرداری حذف شود و شهرداری موظف است ظرف مدت شش ماه ۱۵ درصد از حجم نیروی انسانی خود را با حذف پست‌های موازی ساماندهی کند.

فراهانی در ادامه با بیان اینکه علاوه بر پست‌های موازی شاهد آن هستیم که هر سازمان و شرکتی برای خود اساسنامه جداگانه‌ای دارد که مصوب شورای شهر نیستند، گفت: از سوی کمیسیون برنامه طرحی ارائه شده که به نظر می‌رسد هفته آینده به صحن شورای شهر بیاید که بر همین اساس برای اولین بار اساسنامه مشترک همه سازمان‌ها و شرکت‌ها به صورت منسجم طراحی شده است و اگر به تصویب برسد، دیگر هر سازمانی نمی‌تواند برای خود اساسنامه‌ای داشته باشد؛ بلکه اساسنامه مصوب شورای شهر و مشترک میان همه سازمان‌ها و شرکت‌ها خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.