به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، آسوشیتدپرس اعلام کرد، مقامات هلندی و انگلیسی شرکت تاکسی اینترنتی اوبر را ۱.۲ میلیون دلار جریمه کردند.
دلیل این جریمه عدم محافظت از اطلاعات مشتریان طی حمله سایبری بود که در ۲۰۱۶ میلادی اتفاق افتاد.
سازمان ICO انگلیس اعلام کرد به دلیل فاش شدن اطلاعات مشتریان انگلیسی اوبر در سال ۲۰۱۶ میلادی، این شرکت را ۳۸۵ هزار پوند(۴۹۱ هزار دلار) جریمه می کند. مقامات هلندی نیز جریمه ای ۶۰۰ هزار یورویی( ۶۷۹ هزار دلار) برای این شرکت تعیین کرده اند.
به گفته مقامات انگلیسی، مجموعه ای از شکاف های امنیتی که قابل پیشگیری بود، سبب شد اطلاعات شخصی حدود ۲.۷ میلیون مشتری انگلیسی اوبر توسط هکرها دانلود شود.
مقامات هلندی نیز اعلام کرده اند طبق قوانین اوبر فاش شدن اطلاعات مشتریان را ظرف ۷۲ ساعت به مقامات اعلام نکرده است. طبق گفته آنان در شکاف امنیتی مذکور اطلاعات ۱۷۴ هزار شهروند هلندی فاش شده بود.