صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / احمدی: کمیته ملی پارالمپیک ایران می تواند به عنوان یک الگو برای سایر کشورها باشد
احمدی: کمیته ملی پارالمپیک ایران می تواند به عنوان یک الگو برای سایر کشورها باشد

احمدی: کمیته ملی پارالمپیک ایران می تواند به عنوان یک الگو برای سایر کشورها باشد

سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه همگانی در مراسم افتتاحیه کارگاه بین‌المللی ظرفیت سازی سازمانی کمیته‌های ملی پارالمپیک، گفت: هر چقدر بتوانیم با ظرفیت‌های سازمانی آشنا شویم می‌توانیم در جهت توسعه ورزش معلولان گام‌های موثری برداریم.

عبدالحمید احمدی

به‌ گزارش ‌ایسنا، بنیاد آجی توس از زیرمجموعه کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک با هدف توسعه ورزش معلولان در ایران دوره آموزشی ظرفیت‌سازی سازمانی برای NPC های کشورهای مختلف با حضور ۱۰ کشور خارجی برگزار می‌کند.

عبدالحمید احمدی، در حاشیه مراسم افتتاحیه کارگاه بین‌المللی ظرفیت سازی سازمانی ، با اظهار تبریک به کمیته‌ ملی پارالمپیک به خاطر برگزاری این دوره آموزشی در کشور، اظهار کرد: این دوره آموزشی که با حضور ۱۰ کشور دنیا در حال برگزاری است، فرصتی است تا تمام شرکت کنندگا ن با ظرفیت های ورزش معلولان در ایران آشنا شوند به ویژه‌ ظرفیت‌هایی که کمیته‌ ملی پارالمپیک در طی این سال‌ها ایجاد کرده است.

وی گفت‌: با توجه به حضور موفق ورزشکاران معلول ایران در رویدادهای مختلف به ویژه‌ پاراآسیایی جاکارتا ادعا بر این است که ظرفیت های ورزشی قابل توجهی در بخش ورزش معلولان در ایران ایجاد شده و می‌تواند به عنوان یک الگو در اختیار سایر کشورها قرار گیرد. من خوشحال هستم که بنیاد آجی توس این فرصت را برای کشور ما ایجاد کرده است. دوره آموزشی سازمانی می‌تواند در جهت برنامه‌ریزی بهتر و جامع تر برای پیشبرد برنامه IPC مورد استفاده قرار بگیرد.

احمدی در ادامه، خاطر نشان کرد: ما هر چه بیشتر با ظرفیت‌های سازمانی در ورزش آشنا شویم می‌توانیم در جهت توسعه ورزش معلولان گام اساسی برداریم. در طی ۴۰ سال گذشته ما شاهد ارتقای ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف ورزش بودیم.

وی افزود: ورزش به عنوان یک موضوع مهم و دارای اولویت در برنامه‌های ایران مورد توجه بوده است و برگزاری چنین دوره‌هایی می‌تواند در شناسایی جایگاه ورزش معلولان ما تاثیرگذار باشد.

سرپرست معاونت  فرهنگی و توسعه همگانی، اظهار کرد: امیدوارم با کمک IPC و سایر نهادهای بین‌المللی ورزش ضمن ایجاد تبادل اطلاعات و تجربه در این دوره آموزشی از تجربه سایر  کشورها بهره ببریم و با ارتقای دانش مدرسان خود بتوانیم جایگاه بهتری را در پارالمپیک آینده رقم بزنیم.

احمدی در پایان خاطر نشان کرد: IPC به ظرفیت ورزش ایران و ورزش معلولان به عنوان یک پتانسیل‌ ارزشمند در جهت توسعه ورزش معلولان در جهان توجه دارد و این برای ما ارزشمند است. ضمن این که باید این را بگویم که در حال‌ حاضر کمیته‌ تربیت ‌بدنی و ورزش یونسکو را با مشارکت بخش‌های مختلف ورزش و فدراسیون‌ها فعال کردیم که از این جهت می‌توانیم شاهد تبادلات ورزشی خوبی بین یونسکو و کمیته‌های تربیت ‌بدنی باشیم. امیدوارم بار دیگر شاهد برگزاری چنین دوره‌های آموزشی از سوی IPC در ایران باشیم.

همچنین فیلیپ رودیگرز، نماینده آجی توس این دوره را به عنوان بازوی توسعه کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک که وظایف آن حمایت از کشورها برای ظرفیت سازی سازمانی است، عنوان کرد و گفت‌: به عنوان سفیران جنبش  پارالمپیک از دو سال پیش برای توسعه ورزش معلولان فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کرده‌ایم که با توجه به عملکرد خوب کمیته‌ پارالمپیک ایران د رطی سالهای اخیر سعی کردیم این دوره آموزشی را با حمایت  IPC در ایران برگزار کنیم.

معاون بنیاد آجی توس، افزود: هدف از این دوره آموزشی آشنایی شرکت کنندگان با مباحث ظرفیت سازی سازمانی و تمرکز بر حاکمیت، طراحی برنامه‌های راهبردی و عملیاتی کمیته‌ های ملی پارالمپیک کشورهای مختلف بر مبنای الگوی بهینه و پیشنهادی IPC است.

وی ادامه‌ داد: از سال ۲۰۱۷ این بنیاد برنامه توسعه کمیته‌های پارالمپیک کشورهای مختلف را آغاز کرده است و هدف بر این است تا دوره های تخصصی آموزشی را برای کمیته‌ های پارالمپیک دنیا آغاز کنیم و تا  المپیک ۲۰۲۴ این دوره ها ادامه‌ خواهد داشت. با توجه به عملکرد خوب ایران در بازی‌های پارالمپیک و پاراآسیایی و همچنین حضور قدرتمند ورزشکاران ایران در مسابقات مختلف سعی کرده‌ایم دوره حاکمیت و برنامه‌ریزی را که هدف آن تقویت سازمانی کمیته‌ پارالمپیک است در ایران برگزار کنیم و با آموزش مدرسان در جهت توسعه ورزش معلولان تا پارالمپیک ۲۰۲۰ گام موثری برداریم.

وی ادامه‌ داد: برای اجرای این برنامه آموزشی تلاشمان بر این است که چنین دوره آموزشی را در چهار منطقه دنیا برگزار کنیم تا هر کدام بتوانند در جهت تقویت مباحث ظرفیت های سازمانی خود و تبادل اطلاعات و تجربه نقش موثری را ایفا کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.