صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / ۲۴ مجوز موسسات تک منظوره مطبوعاتی صادر شد
۲۴ مجوز موسسات تک منظوره مطبوعاتی صادر شد

۲۴ مجوز موسسات تک منظوره مطبوعاتی صادر شد

اعضای هیات رسیدگی به امور موسسات تک‌منظوره مطبوعاتی با صدور فعالیت 24 موسسه موافقت کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز از معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سومین نشست هیأت رسیدگی به امور مؤسسات مطبوعاتی در سال جدید با حضور اعضا در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی تشکیل و با تمامی موارد درخواستی رسیده به این هیات موافقت شد.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی، مشاور مطبوعاتی و مشاور وزیر و دبیر کمیسیون تأسیس و نظارت بر مؤسسات فرهنگی ترکیب اعضای حقوقی هیأت رسیدگی به امور موسسات مطبوعاتی را تشکیل می دهند.
به گزارش کسب و کار نیوز، براساس اعلام معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متقاضیان ثبت موسسات مطبوعاتی می‌توانند از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور به نشانیwww.e-rasaneh.ir نسبت به ارائه درخواست خود و پیگیری آن اقدام کنند.
تمامی مراحل از ابتدای ثبت نام و ارائه مدارک تا آخرین مرحله همراه با پیگیری های آن تا اعلام موافقت یا عدم موافقت به صورت الکترونیکی انجام می شود.
موسسات فرهنگی و هنری، تشکیلاتی هستند که توسط افراد واجد شرایط برای فعالیت در زمینه های فرهنگی و هنری، تاسیس و به دو نوع انتفاعی و غیر انتفاعی تقسیم می شوند.
فعالیت های موسسات تک منظوره در دو گروه عمومی و خاص تعریف می شود که در هر صورت اینگونه موسسات باید مجوز فعالیت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند.
به طور کلی فعالیت های عمومی، اقداماتی همچون تهیه محصولات فرهنگی و هنری از قبیل نوارهای کاست و فیلم های ویدئویی، محصولات رایانه ای مجاز در زمینه زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی و علوم قرآنی، تالیف و ترجمه کتاب و متون به زبان های خارجی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و نشست های ادبی و شعری، مطالعه و تحقیق و اجرای طرح های پژوهشی در رابطه با موضوع فعالیت، شرکت در همایش ها، گردآوری و تدوین مجموعه های مستند درباره مسائل فرهنگی و تاریخی را شامل می شود.
فعالیت های خاص نیز در پنج شاخه اصلی فرهنگی، هنری، سینمایی و سمعی و بصری، مطبوعاتی و تبلیغاتی، آموزشی دسته بندی می شود که شرح جزئیات بیشتر آن در سایت معاونت مطبوعاتی به نشانی press.farhang.gov.ir قابل مشاهده است.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.