صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نشست محرمانه نماینده اسرائیل با مقامات سودانی در استانبول

شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی فاش کرد

نشست محرمانه نماینده اسرائیل با مقامات سودانی در استانبول

پس از افشای تلاش‌های صورت گرفته رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط با سودان، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از دیدار محرمانه نماینده وزارت خارجه اسرائیل با مسؤولان سودانی در استانبول خبر دادند.

دبی و نتانیاهو

به گزارش کسب و کار نیوز، شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی با استناد به یک منبع آگاه خارجی اعلام کرد که نماینده ویژه وزارت خارجه اسرائیل با مسؤولان دولت سودان دیدار محرمانه داشته که هدف از آن “احیای رایزنی میان تل‌آویو و خارطوم” بوده است.

این شبکه عبری‌زبان بدون اشاره به نام این منبع خارجی اعلام کرد که نماینده ویژه اسرائیل در این دیدار، دیپلماتی است که از دهه ۹۰ فرستاده ویژه این رژیم به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بوده و در حال حاضر نماینده ویژه تل‌آویو در امور سودان است.

شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این نماینده اسرائیلی حدود یک سال پیش با گروهی از مسؤولان سودانی و در راس آن‌ها یکی از نزدیکان محمد عطا، رئیس وقت دستگاه اطلاعات سودان نشست محرمانه داشته است.

شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی مدعی شد که عطا چند سال پیش توسط عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان به عنوان مسؤول پرونده اسرائیل تعیین و چند ماه پیش نیز سفیر سودان در آمریکا شد.

این شبکه عبری‌زبان همچنین اعلام کرد: نشست مذکور در دفتر یک تاجر ترک نزدیک به رئیس جمهوری سودان برگزار شد و دو طرف در این نشست به بررسی روابط دوستانه و دوجانبه و نیز کمک اسرائیل به سودان در زمینه اقتصادی، بهداشتی و کشاورزی پرداختند.

در همین راستا، امانوئل نحشون، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل در پاسخ به درخواست شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی برای ارائه توضیح در این خصوص تصریح کرد: پاسخی وجود ندارد. این درحالی است که وی جزئیات مذکور در این گزارش را تکذیب نکرد.

پیشتر عبدالسخی عباس، یکی از رهبران حزب کنگره ملی حاکم سودان اخبار منتشر شده در رادیو اسرائیلی مبنی بر سفر احتمالی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خارطوم را تکذیب کرد و گفت، اخبار منتشر شده درخصوص سفر نتانیاهو صحت ندارد و وی نمی‌تواند به سودان سفر کند.

عبدالسخی عباس در ادامه افزود: زمانی که اسرائیل دست از اقدامات تجاوزگرایانه‌اش در برابر فلسطین بردارد می‌تواند با سودان روابطی به دور از هرگونه تاثیرات دینی داشته باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.