صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / مراجعه مردمی به کمیته‌ امداد در ۸ ماهه امسال ۵۰ درصد افزایش داشته است
مراجعه مردمی به کمیته‌ امداد در ۸ ماهه امسال ۵۰ درصد افزایش داشته است

فتاح در مجلس:

مراجعه مردمی به کمیته‌ امداد در ۸ ماهه امسال ۵۰ درصد افزایش داشته است

رییس کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) از افزایش ۵۰ درصدی مراجعات مردمی به این کمیته‌ در هشت ماهه اول امسال خبر داد.

پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)

به‌ گزارش ‌ایسنا، پرویز فتاح، در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان ارائه گزارشی از فعالیت‌های این کمیته‌، اظهار کرد: درآمدهای مردمی کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) در هشت ماهه اول سال جاری ۳۶ درصد رشد داشته است و در کل به سمت کاهش هزینه مردمی شدن، استفاده از روش های نوین و اولویت مناطق محروم پیش می‌رود.

وی افزود: مراجعات مردمی نیز در هشت ماهه اول امسال نسبت به سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است که بیشتر آنها افراد تحت پوشش نبودند و این با شرایط اقتصادی جامعه همخوانی دارد.

فتاح در پاسخ به سوال علی مطهری درباره تاثیر افزایش مستمری مددجویان در سال گذشته، اظهار کرد: اگر مصوبه مجلس شورای اسلامی نبود، نمی دانم چه وضعی در جامعه مددجویی داشتیم. پیش از این برای یک فرد تحت پوشش ۶۰ هزار تومان پرداخت می‌شد که حالا این رقم به ۲۱۰ هزار تومان رسیده است. همچنین یک خانواده‌ پنج نفره ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند و الان بدون یارانه ۵۴۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. ما همچنین امسال با کمک دولت ۱۴ درصد به مستمری سال قبل اضافه کرده‌ایم و علاوه بر این نیز سبد کالایی دولت هم می‌تواند موثر باشد.

رییس کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) با بیان این که خروج افراد تحت پوشش کمیته‌ امداد به دلیل اشتغال، خودکفایی و یا ازدواج رخ می‌دهد، در این باره اضافه کرد: ۱۰ درصد از جامعه مددجویی در سال گذشته کاهش داشته است، اما امسال بنا به شرایط ۶۰۰ هزار خانواده‌ اضافه شده‌اند.

در پایان اظهارات فتاح، علی مطهری که اداره جلسه را بر عهده داشت با اشاره به برخی نکات مهم در این گزارش، گفت‌: این نکته مهمی بود که ۹۰ درصد از بودجه کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) در سال ۹۷ تخصیص یافته است که این نشان دهنده از رضایت همکاری سازمان برنامه و بودجه است.

وی در ادامه‌ گفت‌: فروش مجتمع سوهانک اقدام خوبی بوده که وجوه آن در اختیار صندوق قرض الحسنه کمیته‌ امداد قرار گرفته است. همچنین این که ابتدا حقوق مددجویان و سپس حقوق کارکنان پرداخت می‌شود امر مثبتی است.

ادامه‌ دارد…

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.