صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / علت افزایش نرخ مسکن در شهرکرد چیست؟
علت افزایش نرخ مسکن در شهرکرد چیست؟

علت افزایش نرخ مسکن در شهرکرد چیست؟

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: پنج شهر در کشور شامل شهرکرد، کرمانشاه، همدان، سنندج و اراک بیشترین قیمت مسکن را با توجه به شاخص جمعیتی دارند.

نرخ مسکن

«ابراهیم علیرضایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که مطالعات لازم  برای به دست آوردن بیشترین قیمت مسکن در ایران را انجام شده است، افزود: تهران بیشترین قیمت و ایلام کمترین قیمت مسکن را در کشور دارند و در چهارمحال و بختیاری به‌علت نبود سرمایه‌گذاری در بخش  صنعت و صنایع تبدیلی پیشرفته در کشاورزی و دامداری پول‌های سرگردان در بخش مسکن هزینه می‌شود و همین امر موجب شده تا شهرکرد یکی از پنج شهر کشور باشد که دارای بیشترین قیمت در مسکن باشد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نرخ مسکن در سطح استان هفت تا هشت درصد و در شهرکرد ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرده است.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین قیمت مسکن در شهرکرد پس از گرانی قیمت ارز و اعمال تحریم‌ها علیه ایران، نسبت به ابتدای سال ۱۵ درصد رشد داشته است.

علیرضایی با بیان این‌که پنج کلان شهر کشور معاملات مسکن و زمین را در سامانه ثبت معاملات ثبت می‌کنند و قابل مشاهده است، افزود: این امر موجب کنترل قیمت شده و بنگاه‌های املاک موظف هستند همه معاملات خود را در این سامانه به ثبت برسانند.

وی ادامه داد: پیگیر راه‌اندازی این سامانه در چهارمحال و بختیاری هستیم که این امر نیازمند تأمین اعتبار بوده اما اگر انجام شود یقیناً بازار مسکن از نظر ثبات قیمت به یک نقطه واحد می‌رسد و این ضرورت احساس می‌شود.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص پیش‌بینی قیمت زمین و مسکن در سال آینده، گفت: اگر قیمت ارز، سکه و حامل‌های انرژی و … که بر بازار مسکن تأثیر دارند، افزایش پیدا نکند، قطعاً بازار مسکن ثابت می‌ماند.

علیرضایی گفت: بازار تقاضا و عرضه بر نوسانات قیمت زمین و مسکن موثر است و زمانی که تقاضا بالا رفته قیمت نیز بالا می‌رود و هر زمان قیمت ارز و طلا افزایش یافت در مرحله بعدی مسکن گران شد، چون همگان به سمت خرید مسکن روی آوردند که در شهریور و مهر ماه امسال نرخ مسکن در استان بیش از پیش بود و هم‌اکنون به نسبت ماه گذشته ثابت مانده است.

وی در خصوص نقش مشاوران املاک در افزایش نرخ زمین و مسکن خاطرنشان کرد: این قشر آنچنان به قیمت مسکن و زمین دامن نمی‌زنند اما اداره‌کل راه و شهرسازی نیز باید تعامل بیشتری با آنان داشته باشد  که یقیناً این مهم را پیگیری خواهیم کرد تا قیمت مسکن منطقی‌تر شود.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: هم‌اکنون در شهرکرد در خیابان دانسشرا قیمت هر متر مربع زمین یک تا یک و نیم میلیون تومان است که پائین‌ترین قیمت مسکن را در این شهر دارد و در خیابان کاشانی نیز در کوچه‌ها قیمت هر متر مربع زمین  چهار تا پنج میلیون تومان و در املاک «برخیابان» برای هر مترمربع ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.