صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / ظرفیت ایجاد شهرک های دانش بنیان و صنعتی در اطراف مشهد بررسی شود
ظرفیت ایجاد شهرک های دانش بنیان و صنعتی در اطراف مشهد بررسی شود

ظرفیت ایجاد شهرک های دانش بنیان و صنعتی در اطراف مشهد بررسی شود

مشهد-سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت:ظرف ۳ هفته آینده امکان توسعه و ایجاد شهرک های صنعتی و دانش بنیان بررسی و تعیین تکلیف شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، قربان میرزایی سه شنبه شب در جلسه بررسی طرح توسعه شهرک صنعتی توس اظهار کرد:توسعه شهر باید متوازن باشد و نمی شود روی یک محورتمرکز داشته باشد و در عین حال باید توجه داشت که حتی اگر توسعه در مشهد به صورت متوازن شکل بگیرد و سایر نقاط از این توسعه محروم شوند هم پذیرفته نیست و باید این ظرفیت توسعه ای به کل استان تعمیم یابد.

وی افزود: از این رو باید به این موضوع با توجه به محدودیت های هر بخش و حوزه و شرایط موجود توجه شود و از طرف دیگر با توجه به داشته ها و ظرفیت های موجود نیازمند بازنگری مجددی در این حوزه هستیم و در این راستا باید طرح جدید نه فقط برای شهرک صنعتی توس با توجه به حجم فشاری که بر این منطقه است بلکه با شرایط جدید در محورهای مختلف طراحی و دیده شود.

سرپرست استانداری خراسان رضوی ادامه داد:شاید برخی از تصمیمات و محدودیت ها اعمال شده در گذشته یک جانبه و یا تک بعدی دیده شده از این رو نیاز است بررسی مجددی در این حوزه به صورت دقیق ، همه جانبه و گسترده انجام شود وموضوع محورهای توسعه شهر مشهد بحثی جدی است و نمی شود از آن بدون واشکافی مجدد به تناسب شرایط و ظرفیت های امروز گذشت .

وی گفت: باید برنامه ریزی کنیم با توجه به مصوبه هیات دولت از امکان و ظرفیت هایی که در اختیار استان است برای توسعه این شهرک ها استفاده شود واختیارات را نیز مشخص کنیم.

میرزایی تاکید کرد:سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری به همراه مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی بازدیدهای دقیق و میدانی از محورغرب و شهرک صنعتی توس و نیز سایر ظرفیت های محدوده های اطراف شهر انجام دهند و طرح های توسعه ای برای ساماندهی مشاغل مزاحم درون شهری و ایجاد و راه اندازی شهرک دانش بنیان و فناوری را بررسی و عملیاتی کنند.

وی بیان کرد: این موضوع و توسعه شهرک های صنعتی و ایجاد شهرک های جدید در داخل و حریم شهر بدون توجه به محدودیت های از قبل دیده شده حتی در محور غرب ظرف سه هفته آینده تعیین تکلیف کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.