صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / رفتار ایدئولوژیک طالبان، رسیدن به صلح پایدار را مشکل می‌کند

معاون رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان:

رفتار ایدئولوژیک طالبان، رسیدن به صلح پایدار را مشکل می‌کند

معاون رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با بیان این‌که با توجه به رفتار ایدئولوژیک طالبان پیچیدگی‌هایی در جریان است که رسیدن به صلح پایدار را مشکل می‌کند، گفت: امید است با فشارهای جهانی و منطقه‌ای مذاکرات صلح به نتیجه برسد.

محمد محقق

استاد محمد محقق در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت برای پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان گفت: مذاکرات صلح در خاورمیانه و در سطح منطقه و جهان تجدید شده و اخیرا نیز در کنفرانس مسکو شورای صلح افغانستان و طالبان نیز حضور داشتند. 

وی تصریح کرد: بنابراین تلاش‌هایی به منظور زمینه‌سازی برای مصالحه بین طالبان، حکومت و جریان‌های سیاسی افغانستان در سطح منطقه و جهان آغاز شده است، اما با توجه به رفتار ایدئولوژیک و فکری طالبان هنوز هم پیچیدگی‌های جدی در جریان است که رسیدن به یک صلح پایدار و با ثبات را مشکل می‌کند. 

محقق همچنین اظهار کرد: از آن‌جایی که طالبان مردمانی هستند که از نگاه ایدئولوژیک بسیار سخت‌گیر و تمامیت‌طلب می‌باشند یعنی یا همه چیز می‌خواهند یا هیچ چیز نمی‌خواهند و به غیر از خودشان تفکر دیگری را نمی‌پذیرند،‌ لذا کنار آمدن با چنین افرادی که به آدم‌کشی عادت کرده‌اند خیلی مشکل است. 

معاون رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان تاکید کرد: تلاش‌ها در حال انجام است و امید می‌رود فشارهای جهانی و منطقه‌ای به نتیجه برسد. 

وی همچنین در ارزیابی خود از برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان نیز ابراز کرد: این دوره از انتخابات یکسری خوبی‌هایی داشت و علی‌رغم فشارهایی که احزاب سیاسی داشتند برگزار شد، در برخی مناطق نیز ناامنی‌هایی وجود داشت اما باید منتظر اعلام نتایج باشیم که چگونه خواهد بود. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.