صفحه اصلی / استان ها / سمنان / خودنمایی دخمه‌ها در اطراف ۲۰ هزار مهرنشین سمنان!
خودنمایی دخمه‌ها در اطراف ۲۰ هزار مهرنشین سمنان!

خودنمایی دخمه‌ها در اطراف ۲۰ هزار مهرنشین سمنان!

شهردار سمنان از واحدهای رها شده و زمین های متروکه یه عنوان مهمترین مشکلات 20 هزار شهروند ساکن مسکن مهر سمنان نام برد

مسکن مهر

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمد ناظم رضوی در جمع مردم مسکن مهر سمنان با اشاره به اینکه نیازهای ساکنین با خدمات اولیه شهری در این منطقه همخوانی ندارد، اظهار کرد: با برنامه های مطالعه شده و جامعی که برای این منطقه در نظر گرفته ایم،  مسکن مهر را از بن بست خارج خواهیم کرد. نگاه ما از روز اول به مسکن مهر ویژه بوده و با همین نگرش، سعی در تغییرات مثبت در این منطقه را داریم.

وی، وجود واحدهای رها شده و زمین های متروکه را از مشکلات این منطقه خواند و افزود: پیشنهادی به اداره راه و شهرسازی مبنی بر تحویل این زمین‌ها و واحدها دادیم و موافقت عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی ریاست سازمان زمین و مسکن کشور را نیز جلب کرده‌ایم که امیدواریم به زودی این اتفاق صورت گیرد.

شهردار سمنان ادامه داد: ایجاد یک میدان در جنب مصلی سمنان، نصب یک المان در میدان نور و ساخت یک فرهنگسرای جامع در مسکن مهر از اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

ناظم رضوی با اشاره به احداث پارک بزرگ جنگلی کومش در ضلع شمالی مسکن مهر، گفت: این پارک جنگلی که راه دسترسی از میدان نور، خیابان یوسف نبی و خیابان ماندگار را دارد، جهت استفاده ساکنین این منطقه و کلیه شهروندان سمنانی در نظر گرفته شده است و با پیشرفت خوبی که دارد تا قبل از ایام نوروز به بهره برداری می‌رسد. بوستان کوکب واقع در ضلع جنوبی میدان نور در حال تکمیل است و تا دهه فجر به بهره برداری می رسد. همچنین زمین چمن مصنوعی مسکن مهر نیز در حال احداث است.

شهردار سمنان افزود: ایجاد پاتوق پیاده روی و زیبا سازی بلوار فضیلت با همکاری اداره برق برای جابجایی تیرهای برق، تبدیل ضلع شمالی بلوار سلیمان نبی به پاتوق ورزشی و گردشگری، تکمیل پروژه ساختمان فرهنگی در میدان نور و ساخت آتش نشانی مسکن مهر که فونداسیون آن اجرا شده است، از اقدامات شهرداری سمنان در منطقه مسکن مهر برای شهروندان است.

 ناظم رضوی افزود: با ساماندهی سه شنبه بازار مسکن مهر، در صورت موافقت فرمانداری بنا داریم، این روند را هر روزه و بعد از ساعات کار کسبه، به صورت شب بازار ادامه دهیم.

وی از ایجاد دو ناحیه در مسکن مهر خبر داد و افزود: اولین ساختمان ناحیه  شهرداری سمنان به زودی ایجاد خواهد شد. همچنین به دو اداره مسکن و شهرسازی و وزارت دفاع پیشنهاد دادیم زمین بزرگی که در ضلع جنوبی بلوار سلیمان نبی وجود دارد، در اختیار شهرداری قرار دهد تا در قالب بازآفرینی شهری آن را احیا کنیم.

همچنین عباس طالب بیدختی، عضو شورای شهر سمنان با اشاره به اینکه مسکن مهر ۲۰ هراز نفر ساکن دارد، اظهار کرد: از اقدامات خوب در این مدت، احداث کلانتری و افتتاح درمانگاه پزشکی بوده است و با افتتاح ناحیه جدید شهری توسط شهرداری امیدواریم ساکنین شاهد توسعه این منطقه باشند.

محمد همتی، رییس عضو شورای شهر سمنان  هم با اشاره به اقدامات شهرداری سمنان در مسکن مهر در خصوص مشکل سند مالکیت برخی از واحدهای مجتمع افزود: تلاش می کنیم با ورود نماینده مجلس، دادستان، فرماندار و مدیرکل مسکن و شهرسازی و سایر مسئولین این مشکل ساکنین حل شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.