چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / الجزائر: سفر بن سلمان ارتباطی به بازار نفت ندارد
الجزائر: سفر بن سلمان ارتباطی به بازار نفت ندارد

الجزائر: سفر بن سلمان ارتباطی به بازار نفت ندارد

وزیر انرژی الجزائر اعلام کرد که سفر ولیعهد سعودی به این کشور دیپلماتیک و دوستانه است و هیچ ارتباطی با بازار جهانی نفت ندارد.

بن سلمان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از النشره، مصطفی قیطونی، وزیر انرژی الجزائر خطاب به خبرنگاران گفت: سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به الجزائر یک سفر برادرانه و دوستانه است و هیچ ارتباطی با بازار جهانی نفت ندارد.

 وی در پاسخ به سوالی درخصوص فشارهای واشنگتن بر سازمان اوپک برای افزایش تولید نفت هم گفت: اوپک سیاسی عمل نکرده و نخواهد کرد. اوپک در بخش انرژی فعال است و هر آنچه که مربوط به بازار نفت می‌شود را برسی می‌کند.

قیطونی در ادامه افزود: عربستان از توافق کاهش نفت که میان اوپک و تولیدکنندگان نفت خارج از این سازمان امضا شده است، عقب‌نشینی نکرده است، ریاض به مقدار کمی تولیداتش را افزایش داد تا با کمبود عرضه مقابله کند که این کمبود عرضه ناشی از کاهش تولید در ونزوئلا و لیبی بود و این اقدام ریاض با هدف تضمین توازن بازار بوده است.

قیطونی تاکید کرد که کشورش در حال حاضر به دنبال نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان کشورهای تولیدکننده نفت است که برخی عضو اوپک و برخی عضو آن نیستند و به بررسی تمامی دیدگاه‌ها و داده‌ها و پیشنهادات برای دست‌یابی به توافقی که همگان را راضی کند، می‌پردازد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.