صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اخذ مجوز ایجاد رشته “مطالعات عراق” در دانشگاه ایلام
اخذ مجوز ایجاد رشته “مطالعات عراق” در دانشگاه ایلام

در نشست تخصصی مناسبات فرهنگی ایران و عراق اعلام شد

اخذ مجوز ایجاد رشته “مطالعات عراق” در دانشگاه ایلام

رئیس دانشگاه ایلام از اخذ مجوز راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد مطالعات عراق در دانشگاه ایلام در روزهای اخیر از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم خبر داد و گفت: مجموعه اقدامات انجام شده نمایانگر عزم جدی دانشگاه ایلام برای توسعه ارتباطات با دانشگاه‌های عراق و بخصوص دانشگاه واسط است.

دانشگاه ایلام

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه ایلام در نشست تخصصی مناسبات فرهنگی ایران و عراق با تاکید بر زیارت اربعین که با همکاری مشترک دانشگاه ایلام، دانشگاه واسط، شبکه ملی و دانشگاه ایلام و انجمن ایرانی تاریخ اسلام شعبه ایلام برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی دانشگاه ایلام در سالیان اخیر، توسعه روابط بین‌الملی دانشگاه است و در این راستا با رایزنی‌ها و پیگیری‌های فراوان زمینه دیدار رؤسای دانشگاه‌های ایلام و واسط و دیگر دانشگاه‌های کشور عراق فراهم شد که نتیجه آن تفاهم‌نامه‌های همکاری پرباری است که امروز شاهد اجرای آنها هستیم.

وی ادامه داد: در مرحله بعد ما به فکر پذیرش دانشجو از کشور عراق افتادیم که خوشبختانه با کمک رئیس وقت دانشگاه واسط، تأییدیه وزارت علوم عراق در این زمینه اخذ شد و خوشبختانه در رقابت با دانشگاه‌های بزرگ کشور، دانشگاه ایلام موفق به پذیرش دانشجوی عراقی شد.

رئیس دانشگاه ایلام، دومین کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار در دانشگاه ایلام را نقطه عطف دیگری در توسعه روابط دانشگاه ایلام و دانشگاه‌های عراق دانست و ادامه داد: بواسطه اینکه دو کشور ایران و عراق با پدیده گرد و غبار مواجه هستند، با رایزنی‌هایی که انجام شد، دانشگاه‌های کشور عراق در سطح گسترده‌ای در این کنفرانس شرکت کردند و از جمله دانشگاه واسط در عالی‌ترین سطح در این کنفرانس مشارکت کرد و اساتید صاحب‌نظر این دانشگاه مقالات خود را ارائه کردند و سطح استقبال اساتید عراقی به نحوی بود که یک پنل تخصصی به زبان عربی برای آنان در نظر گرفته شد.

علی‌اکبری گفت: امروزه ایلام به عنوان دروازه عتبات عالیات و کشور عراق شناخته می‌شود، از این رو دانشگاه ایلام مصمم است به عنوان دروازه علمی ایران در رابطه با کشور عراق شناخته شود و من این خواسته را در دیدار با وزیرعلوم هم مطرح کردم.

وی از  اخذ مجوز راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد مطالعات عراق در دانشگاه ایلام در روزهای اخیر از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم خبر داد و گفت: مجموعه اقدامات انجام شده نمایانگر عزم جدی دانشگاه ایلام برای توسعه ارتباطات با دانشگاه‌های عراق و بخصوص دانشگاه واسط است.

رئیس دانشگاه ایلام یادآور شد: از شکل گیری اختلافی که در زمان جنگ بین عراق و ایران بوجود آمد، همه متاسفیم، مسببین و عوامل اصلی آن اختلاف در تاریخ محو شدند و امروز خوشبختانه بواسطه اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی که دو کشور دارند، دوستی و محبت بر روابط دو ملت حاکم است.

به گزارش کسب و کار نیوز، در این نشست پروفسور حیدرتقی فیصل، استاد تمام و عضو هیات علمی دانشکده تربیت‌معلم دانشگاه واسط، دکتر سیاوش یاری عضو هیات علمی دانشگاه ایلام، دکتر فاطمه جان‌احمدی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت‌مدرس، دکتر محمدفهد القیسی استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه واسط و علی‌اصغر شریفی‌راد مدرس دانشگاه ایلام مقالات خود را در زمینه مناسبات فرهنگی ایران و عراق ارائه کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.