صفحه اصلی / اجتماعی / دیده بان کسب و کار / آبسرد دماوند بر محور توسعه و رفاه
آبسرد دماوند بر محور توسعه و رفاه

آبسرد دماوند بر محور توسعه و رفاه

در شرق استان تهران انگشتري به نام شهرستان دماوند است كه نگين آن شهرستان شهر خوش‌آب و هواست كه نامش شهر آبسرد واقع در 45 كيلومتري شرق شهر تهران با مساحتي برابر 9381 هكتار از شهرهاي بخش مركزي شهرستان دماوند است.

به گزارش کسب و کار نیوز، این شهر خوش‌آب و هوا که یکی از مراکز عمده تولید گل‌های شاخه‌بریده و صیفی‌جات در استان تهران و از مناطق ییلاقی این استان است، از شمال به ارتفاعات البرز مرکزی و روستاهای آئینه‌ورزان و خسروان، از شرق به دهستان ابرشیوه و سربندان، از جنوب به شهر کیلان و از غرب به شهر دماوند (منطقه گیلاوند) محدود است.
شهر آبسرد خود دارای محلاتی چند از جمله کوی‌های لاله و گلایول (شهرک احداثی در سال ۱۳۵۶)، محله مرکزی آبسرد، محله زرشکدار و قلعه آقاباشی، کوی بنیاد مسکن، محلات جدید شهرک نارنج و انتفاضه در شمال شرق شهر و محله قدیمی «قلعه کهنه» در داخل بافت شهر و روستاهای اتابک شمس (اتابک‌های بالا و پایین)، بیدک، اهران و وادان است. البته محلات ویلایی‌ساز کوی پزشکان و الهیه نیز در شمال غرب و شمال شرق حریم شهر آبسرد احداث شده‌اند.
شهرداری آبسرد که به سکانداری سید محمد رفیعی‌طباطبایی اداره می‌شود شهرداری را بر قانون شهرونددوستی و احترام به حقوق شهروندی استوارتر از پیش ساخت و با اجرایی کردن عملیات عمرانی و رفاهی برای شهروندان و گردشگران درجه شهرداری را ارتقا داد. طباطبایی در این باره گفت: ارتقای عملکردی حاصله، نتیجه هم‌افزایی، همکاری و پشتکار کلیه واحدهاست که ان‌شاا… با ادامه آن شاهد شکوفایی هرچه بیشتر شهر خواهیم بود.

پروژه در حال توسعه تفریحی و گردشگری بوستان الغدیر
بوستان الغدیر که از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری آبسرد در بحث گردشگری و جذب سرمایه‌گذار است، پای معاون رئیس‌جمهوری را به این شهر باز و وی از این پروژه بازدید کرد.
مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با حضور صفری فرماندار دماوند، میرزایی‌نیکو نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس و جمعی از مدیران شهری و شهرستانی از محل احداث هتل و امکانات اقامتی در بلندای بوستان غدیر بازدید کردند.
شهردار آبسرد ضمن معرفی پروژه گفت: ساخت اقامتگاه با زیربنایی به ابعاد ۱۱۳۰۰ مترمربع، تالار ۲۵۲۵ مترمربع، واحدهای تجاری ۱۷۲ مترمربع، فودکورت ۴۱۲ مترمربع، سالن اجتماعات ۲۶۷ مترمربع، سالن بدنسازی ۱۹۲مترمربع، رستوران غذاهای بین‌المللی ۴۷۲ مترمربع و واحدهای اقامتی ۱۲۰۶ مترمربع در ۲۴ واحد در نظر است.

سید محمد رفیعی‌طباطبایی: جذب سرمایه‌گذار از اهداف اصلی این پروژه است که ان‌شاا… در آینده نزدیک بتوانیم این پروژه را که از نیازهای یک شهر گردشگرپذیر است، جامه عمل بپوشانیم.

در ادامه فعالیت‌های شهرداری آبسرد در سال ۹۷ می‌توان به
۱٫ افتتاح آبنمای میدان همند آبسرد با حضور معاون رئیس‌جمهوری؛ ۲٫ افتتاح سامانه پایش تصویری و نظارت عمومی شهر آبسرد با حضور دکتر تواهن؛ ۳٫ برگزاری جشنواره‌ها و مراسمات ملی مذهبی مختلف در سطح شهر؛ ۴٫ کاشت نهال و توجه به فضای سبز و محیط‌زیست در سطح شهر؛ ۵٫ پاکسازی و لایروبی جوی‌ها و کانال‌های سطح شهر؛ ۶٫ نصب هشت دوربین پایش تصویری با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه در نقاط مهم شهر؛ ۷٫ دیوارکشی، کفپوش، بتن‌ریزی، رنگ‌آمیزی فرهنگسرا؛ ۸٫ لکه‌گیری و آسفالت معابر و خیابان‌های اصلی و فرعی؛ ۹٫ جدول‌کشی و رنگ‌آمیزی جهت مرمت و زیبایی سطح شهر؛ ۱۰٫ رفع مشکل آب‌گرفتگی و اصلاح جداول
و دیگر برنامه‌های گوناگون با محوریت عمرانی فرهنگی و رفاهی برای شهروندان شهر آبسرد اشاره کرد.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش کسب و کار نیوز ، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.