صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / ۲۷۰ خانواده در انتظار پذیرش فرزند از بهزیستی خراسان‌شمالی
۲۷۰ خانواده در انتظار پذیرش فرزند از بهزیستی خراسان‌شمالی

۲۷۰ خانواده در انتظار پذیرش فرزند از بهزیستی خراسان‌شمالی

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌شمالی با بیان این‌که 270 خانواده در انتظار پذیرش فرزند از بهزیستی استان گفت: 37 کودک امسال به فرزندخواندگی پذیرفته شدند.

فرزندخواندگی

«زهرا زمانی‌فر» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که بیشترین کودکانی که به فرزندخواندگی پذیرفته شدند تا شش سال بوده‌اند، اظهار کرد: بیشترین تمایل برای پذیرش فرزند زیر دو سال و دختر است.

وی در ادامه افزود: ۲۷۰ خانواده در انتظار پذیرش فرزند هستند و باید تحقیقات کامل شود تا بتوانیم فرزندی را به آنان واگذار کنیم.

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌شمالی درباره شرایط زوجین برای پذیرش فرزند، خاطرنشان کرد: باید زوجین هر دو تمایل به پذیرش فرزند داشته باشند، سن زوجین بیش از ۳۰ سال باشد، ۱۰ سال از زندگی مشترک آنان گذشته باشد هم‌چنین وضعیت پزشکی، مالی و تحصیلی و… بررسی می‌شوند.

زمانی‌فر افزود: اگر زنی بیش از ۳۵ سال سن داشته باشد و قصد ازدواج نداشته باشد و شرایط پذیرش فرزند را داشته باشد می‌تواند اقدام کند و کودکی را به طور موقت به فرزندخواندگی قبول کند.

وی در خصوص شیرخوارگاه خاطرنشان کرد: ۴۰ کودک هم‌اکنون در شیرخوارگاه هستند اما بیشتر این کودکان شرایط واگذاری ندارند.

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌شمالی افزود: کودکانی که در شیرخوارگاه هستند بیشتر دارای خانواده‌های بدسرپرست هستند و پس از مدتی که شرایط خانواده‌ها مناسب شد کودکان به آنان تحویل داده می‌شود.

زمانی‌فر یادآور شد: در فصل زمستان آمار این کودکان بیشتر از فصول دیگر است از همین‌رو شیرخوارگاه دارای روال دقیق و ثابتی نیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.