صفحه اصلی / استان ها / سمنان / وزارتخانه عیالواری که اعتبار کمی دارد
وزارتخانه عیالواری که اعتبار کمی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان مطرح کرد؛

وزارتخانه عیالواری که اعتبار کمی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعتبارات فرهنگی کشور پایین و کمتر از یک هفتم حجم اعتبارات فرهنگی است و این در حالی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با احتساب سازمانها و مراکز تحت پوشش وزارتخانه عیالواری است و این اعتبارات پاسخگوی حجم وسیع درخواست‌ها در حوزه فرهنگ نیست.

کتابگردی امروز مدیران شهری تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت در جشنواره “یار مهربان” که با هدف تجلیل از مولفان، ناشران و کتابفروشان برتر استان سمنان برگزار شد سرانه فعلی مطالعه در کشور را در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ندانست و بر تلاش برای گفتمان سازی در جامعه برای ترویج فرهنگ مطالعه و توجه به کتاب تاکید کرد.

وی اظهار کرد: انس با کتاب در ایران اسلامی بسیار پایین است و این  ناشی از نداشتن گفتمان مناسب در جامعه است.

فضیلت، توجه به کتاب و مطالعه را از شاخص های مهم در توسعه یافتگی هر کشور دانست و گفت: از شاخص‌های مهم در توسعه یافتگی موضوع کتاب، مطالعه، قلم و نشر است و باید امروز بیش از گذشته به این حوزه ها توجه شود.

فضیلت با بیان اینکه در این عرصه مولفان به تنهایی تاثیرگذار نیشتند بر ارتقای توانمندی ناشران و انتشاراتی ها نیز تاکید کرد و افزود: کمک به گفتمان سازی در حوزه کتاب نیز با کمک انتشاراتی ها باید صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به رشد کمی انتشاراتی در استان سمنان تصریح کرد: وجود ٣٨ موسسه انتشاراتی در این استان از نظر کمی رشد خوبی است اما باید کمک کنیم تا کیفی سازی نیز در این عرصه اتفاق بیفتد.

فضیلت در پاسخ به برخی از مسایل مطرح شده توسط ناشران و مولفان در این جشنواره  به خصوص در موضوع خرید کتاب از ناشران گفت: در خرید کتاب از ناشران بر اساس آیین نامه‌های موجود عمل می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به فضای مجازی، پایین بودن سواد رسانه‌ای را در جامعه از مشکلات این عرصه دانست و خاطرنشان کرد: با ارتقای سواد رسانه ای فضای مجازی می تواند در جامعه به یک فرصت تبدیل شود.

در این جشنواره از مولفان، ناشران و کتابفروشان برتر استان سمنان با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی تجلیل شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.