صفحه اصلی / سرخط خبرها / هوای کلانشهرها آلوده می‌شود
هوای کلانشهرها آلوده می‌شود

هوای کلانشهرها آلوده می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از برقراری آسمان صاف در بیشتر مناطق کشور طی سه روز آینده خبر داد و گفت: در سه روز آینده دمای کشور تا حدی افزایش می‌یابد.

 

احد وظیفه افزود: بنا بر تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، سامانه بارشی در شرق کشور سبب بارش‌های پراکنده و وزش باد در استان‌های خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و برخی مناطق استان یزد می‌شود و به‌تدریج با خروج این سامانه از شرق کشور طی سه روز آینده آسمانی صاف در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی در ادامه گفت: طی سه روز آینده با افزایش نسبی دما در کشور مواجه خواهیم بود و طی امروز و فردا ( ۶ و ۷ آذرماه) وزش باد جنوبی در سواحل دریای خزر و اردبیل سبب افزایش ۴ تا ۸ درجه دما می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز ( ۶ آذرماه) نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، فردا و پس فردا (۷ و ۸ آذر ماه) برای شهرهای صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می شود.

وی در ادامه گفت: از اواخر پنجشنبه ( ۸ آذرماه) بارش‌های پراکنده در غرب سواحل دریای خزر رخ می‌دهد و روز جمعه (۹ آذرماه) با ورود سامانه بارشی به غرب و شمال غرب بارش در این مناطق آغاز می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: فردا (۷ آذر ماه) آسمان تهران صاف همراه با غبار محلی با بیشترین و کمترین دمای ۱۴ و ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. پنجشنبه (۸ آذر ماه) آسمان تهران صاف با غبار محلی گاهی وزش باد همراه خواهد بود. دما در این روز در گرمترین زمان به ۱۵ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.