چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درخواست آمریکا از پاکستان برای تحریم تروریست‌های عامل حملات بمبئی
درخواست آمریکا از پاکستان برای تحریم تروریست‌های عامل حملات بمبئی

درخواست آمریکا از پاکستان برای تحریم تروریست‌های عامل حملات بمبئی

وزیر خارجه آمریکا از تمامی کشورها بالاخص پاکستان خواست تا به الزامات شورای امنیت سازمان ملل در تحقق تحریم‌ها علیه تروریست‌های مسؤول حملات بمبئی پایبند بمانند.

قربانیان حملات بمبئی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در دهمین سالگرد حملات تروریستی بمبئی گفت: از تمامی کشورها به ویژه پاکستان می‌خواهیم تا تمامی آنهایی را که مسؤول این حملات بودند شامل گروه لشکر طیبه و گروه‌های مرتبط با آن را تحریم کنند. در مقابل به خانواده‌های قربانیان آن حملات و پس از ۱۰ سال می‌گویم که آنهایی که در این حملات دست داشتند،‌ هنوز به خاطر اقداماتشان تحت پیگرد قرار نگرفته‌اند و علیه‌شان اعلام جرم نشده است.

سیاستمداران هندوستانی و مقام‌های این کشور مکررا دولت پاکستان را به دلیل عدم اقدامی مناسب علیه حافظ سعید، رهبر لشکر طیبه محکوم می‌کنند. دولت اسلام آباد می‌گوید شواهد ارائه شده از سوی دولت دهلی نو درباره این فرد مبهم است.

در جریان حملات بمبئی شش آمریکایی در میان قربانیان بودند و وزارت خارجه آمریکا نیز جایزه پنج میلیون دلاری برای دستگیری عاملان این حمله در نظر گرفته است.

این وزارت خانه قبلا ۱۰ میلیون دلار برای حافظ سعید و دو میلیون دلار هم برای حافظ عبدالرحمان مکی، از دیگر رهبران این گروه در نظر گرفته است.

در تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۰۸، ۱۰ فرد مسلح به کلاشنیکف و نارنجک‌های دستی اقدام به حملاتی سه روزه در بمبئی کرده و در نتیجه آن ۱۶۶ تن کشته و صدها تن دیگر نیز زخمی شدند. این حملات در بمبئی در حالی صورت گرفت که یک مرکز یهودیان، رستورانی مشهور برای توریست‌ها، یک ایستگاه راه آهن و هتل‌های لوکس هدف حملات بودند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.