صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / ثمرات جوانگرایی در صداوسیما به روایت مدیر شبکه سه
ثمرات جوانگرایی در صداوسیما به روایت مدیر شبکه سه

ثمرات جوانگرایی در صداوسیما به روایت مدیر شبکه سه

مدیر شبکه سه در آخرین پست اینستاگرامی خود، با تمجید از مدیر شبکه پویا و برنامه‌های این شبکه، از ناتوانی خود در هر دو راه اقناع فرزند خردسالش به دیدن شبکه سه و نیز خریدن یک دستگاه تلویزیون برای تماشای این شبکه خبر داد.

او در ادامه با تجلیل از عملکرد مدیران جوان شبکه های پویا و مستند، آن دو را نمونه های مهم توفیق جوانگرایی دانست و با اشاره به شبکه‌های دیگری که مدیرانشان به تازگی سکان را در دست گرفته‌اند، تلویحا اعلام کرد در صورت فرصت دادن به او، شبکه سه نیز موفق خواهد شد.

آقای فروغی در این پست آورده است:
«حکایت روزهای تعطیل در خانه ما، حکایت رقابت شکست خورده شبکه سه با شبکه پویا در یک کل کل نفسگیر پدر و پسریست. روح الله سه و نیم ساله ما مثل خیلی از بچه ها طرفدار پروپا قرص شبکه پویاست و من در فریفتن یا اقناع او برای دیدن شبکه۳ به شدت ناتوانم؛ چنان دست بابا را خوانده و دو دستی پویا را می چسبد که جدیدا با خانواده به این فکر افتاده ایم باید تلویزیون دیگری بگیریم؛ گرچه مع الاسف گرانی لوازم خانگی مانع حتی فکر بیشتر به این ایده شد.
البته خبر دارم موفقیت محمد سرشار در شبکه پویا که دیگر حالا مدتهاست که شبکه جذابی برای بچه ها شده و از جهات تربیتی و محتوایی هم پرتوفیق بوده، از این سنخ دردسرها برای خیلی ها ایجاد کرده و بسیاری را در تکاپوی تهیه تلویزیون دوم انداخته است.

پی نوشت۱: از این دست گله ها از سلیم غفوری نیز در حوزه مستند دارم که کار و کاسبی ما را برای پخش آثار باکیفیت و جسورانه در حوزه مستند کساد کرده و در شرایطی که خیلی از مجموعه های قبلا فعال در حوزه مستند از جهت بودجه ای و اعتباری در حالت کما هستند، بار سنگین حوزه مستند را یک تنه به دوش می کشد…
پی نوشت۲:محمد سرشار و سلیم غفوری ۲ مدیر جوان موفق هستند که حالا و بعد از گذشت چند سال از آغاز مدیریت شان، حتما از نمونه های مهم توفیق جوانگرایی هستند. البته این روزها از شبکه‌های دیگری که مدیران شان به تازگی سکان را در دست گرفته‌اند هم، اخبار خوب بیشتر شنیده می شود…»

اقبال مردم به برنامه های شبکه سه طبق نظرسنجی صداو سیما

فروغی، دو روز قبل هم با استناد به نظرسنجی مرکز افکارسنجی سازمان صداو سیما از رشد بالای برنامه‌های شبکه سه از نظر اقبال مردم خبر داد و این رشد را نتیجه عملکرد همکارانش دانست:
«در هفته ای که گذشت آخرین نظر سنجی مرکز افکار سنجی سازمان که در معاونت پژوهش و نظارت قرار دارد به دستم رسید.خستگی همه این ۶ ماه از تن و بدنمان در آمد.رشد بالای برنامه های شبکه سه و اقبال مردم در شرایطی که تلاش کردیم در کنار جذاب تر کردن کنداکتور به محتوای برنامه ها توجه بیشتری کنیم، بسیار امیدوارکننده است.آقای دکتر میرباقری توصیه کردند ان را به مردم و مخاطبین شبکه منعکس کنیم.لذا #درصد_رشد مربوط به برنامه هایی که در این نوبت بررسی شده اند را عرض می کنم:
۱٫برنده باش ۲۱/۵%
۲٫فوتبال برتر ۱۱/۷%
۳٫حالا خورشید۱۰/۴%
۴٫گزارش ورزشی ۶/۳%
۵٫بدون توقف ۳/۳%
۶٫سمت خدا۲/۹%
۷٫نود۱/۵%
۸٫کیوسک۰/۷%
این رشد در دوران رقابت رسانه ای که در جهان وجود دارد مخصوصا در برنامه های شاخص قابل ملاحظه است. خدا قوت و دستمریزاد به همه همکارانم از همه شما صمیمانه متشکرم.»

البته نگاهی به این آمار، سوالاتی را در ذهن ایجاد می‌کند. از جمله وقتی برنامه «سمت خدا» در این دوره، رشد ۲٫۹ درصد داشته و برنامه «نود» که مجری و تهیه‌کننده‌اش در هفته‌های قبل مورد عتاب مدیر شبکه سه قرار گرفت، با ۱٫۵ درصد میزان رشد در رده پایین‌تر قرار گرفته است.

سوال اینجاست که این رشد در مقایسه با چه زمان و چه برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است؟ در این فهرست برنامه « برنده باش» با ۲۱/۵% رشد در رده اول این جدول است. این برنامه در سال گذشته پخش نشده است و مشخص نیست معیار این مقایسه چه بوده است؟ حضور یک سوپراستار در قامت مجری برنامه در کنار جوایز صدها میلیونی، طبعا برای مخاطبان جذابیت دارد، اما مساله اصلی اینجاست که چند درصد از مخاطبان با محتوای این مسابقه ارتباط برقرار کرده‌اند؟

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.