صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / انتخابات مرحله دوم هیات نظارت بر مطبوعات ۱۱آذر برگزار می‎شود
انتخابات مرحله دوم هیات نظارت بر مطبوعات ۱۱آذر برگزار می‎شود

انتخابات مرحله دوم هیات نظارت بر مطبوعات ۱۱آذر برگزار می‎شود

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات از برگزاری مرحله دوم انتخابات هفدهمین دوره نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات با حضور تمامی نامزدها در 11 آذر ماه 97 خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز از دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات، سیدعلاءالدین علاءالدین ظهوریان روز سه شنبه افزود: با توجه ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات و با عنایت به اینکه در مرحله اول، نصاب اکثریت مطلق برای هیچ یک از نامزدها به دست نیامد، انتخابات در مرحله دوم برگزار و نامزد منتخب با کسب اکثریت آرا انتخاب خواهد شد.
وی با بیان اینکه تمامی سه هزار ۴۱۵نفر از مدیران مسئول واجد شرایط رای‌دهی در مرحله نخست، در این مرحله نیز واجد شرایط شرکت هستند، افزود: مطابق تبصره ۴ ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات، مدیران مسئولی که پروانه انتشار رسانه آنها به دلیل حکم قطعی دادگاه و یا ماده (۱۶) قانون مطبوعات توسط هیئت نظارت بر مطبوعات لغو نشده باشد، و همچنین رسانه آنها مطابق ترتیب انتشار مندرج در پروانه صادره از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات به طور منظم منتشر شده باشد، می‌­توانند در انتخابات شرکت کنند.
دبیر هیات نظارت بر مطبوعات با اشاره به اینکه مدیران مسئول واجد شرایط برای شرکت در انتخابات از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۸ روز ۱۱آذر فرصت دارند با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور نامزد مورد نظر خود را از میان نامزدهای نهایی برای حضور در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: نتایج انتخابات بلافاصله پس از اتمام زمان رای‌دهی و تایید هیات سه نفره ناظر بر انتخابات اعلام می شود.
وی در همین زمینه افزود: مطابق دستورالعمل اجرایی انتخابات، نامزدهای محترم در صورت تمایل به انصراف صرفا می‌توانند از طریق «سامانه جامع رسانه‌های کشور» اقدام نمایند و تا یک ساعت قبل از شروع انتخابات (ساعت ۹ صبح یکشنبه ۱۱آذر) فرصت دارند با استفاده از حساب کاربری خود و به صورت الکترونیک، انصراف خود را از نامزدی اعلام نمایند.
وی در تشریح تمهیدات امنیتی این دوره از انتخابات از حضور نمایندگان مرکز «ماهر» وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، همچنین پلیس «فتا» در ستاد انتخابات برای افزایش ضریب امنیت انتخابات خبر داد و افزود: با هدف نظارت بر حسن انجام انتخابات هیات ویژه‌ای از سوی سازمان بازرسی کل کشور با حضور در ستاد انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کند.
فهرست اسامی نامزدهای انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات در سامانه جامع رسانه‌های کشور به نشانیhttp://www.e-rasaneh.ir/ منتشر و قابل مشاهده است.
**هفدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول
به گزارش کسب و کار نیوز، بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات هفدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات با مشارکت فعال مدیران رسانه‌ها پرشور برگزار شد.
هیات ناظر برانتخابات هفدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول، با حضور نمایندگان سه قوه تشکیل و صلاحیت ۱۶۷ نامزد این دوره را تایید کرد.
این گزارش می افزاید: نامزدهای هفدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری خود در سامانه جامع رسانه‌ها از آخرین وضعیت خود مطلع شوند.
هیات نظارت بر مطبوعات در کشور براساس ماده ۱۰ و ۱۱ قانون مطبوعات شکل گرفته و این هیات یک نهاد فرا قوه ای است که در ترکیب آن، نمایندگانی از سه قوه نیز حضور دارند.
این هیات نقش مهمی در نظارت بر رسانه دارد چرا که در همان ابتدای حیات رسانه با مجوز و تائید صلاحیت هیات نظارت به وجود می آید و در طول حیات نیز بر بقای شرایط تبصره ماده ۱۱ و عدم تحقق یکی از موارد مندرج در مواد ۶ و ۷ نظارت دارد و در صورت لزوم می تواند رسانه ها را از ادامه کار خود منع کند.
دبیرخانه هیأت نظارت با امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می‌شود و زیر نظر آن هیأت انجام وظیفه می‌کند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ریاست هیأت نظارت بر مطبوعات را بر عهده دارد و پاسخگوی عملکرد هیأت مذکور در مجلس و ‌دیگر مراجع ذی صلاح است.
بر اساس ماده ۱۱ این قانون مطبوعات، رسیدگی به درخواست صدور پروانه و تشخیص صلاحیت متقاضی و مدیر مسئول به عهده هیأت نظارت بر مطبوعات است.
طبق ماده ۱۰قانون مطبوعات، اعضای هیأت نظارت بر مطبوعات شامل یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام‌الاختیار وی، یک نماینده مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس، یک استاد دانشگاه به انتخاب وزیر فرهنگ و آموزش عالی، یک مدیر مسئول مطبوعات به انتخاب آنان، یک استاد حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم و یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب آن شورا هستند.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ **۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.