صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / ابراز امیدواری وزیر صنعت برای رفع موانع توسعه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و ارمنستان

در دیدار سفیر ایران در ایروان عنوان شد:

ابراز امیدواری وزیر صنعت برای رفع موانع توسعه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و ارمنستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان با رضا رحمانی وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت دیدار کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، در ابتدای این دیدار سیدکاظم سجادی انتصاب رحمانی را به سمت وزیر صنعت تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد، این ملاقات زمینه‌ساز توسعه و گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین ایران و ارمنستان و رفع موانع موجود در حوزه‌های مختلف فعالان اقتصادی دو کشور شود.
سفیر کشورمان در ایروان، منطقه آزاد مغری و ارس و امضای تفاهمنامه همکاری با اتحادیه گمرکی اوراسیا را، بستر مناسبی برای حضور تولیدکنندگان ایرانی در ارمنستان دانست و افزود: در صورت فراهم شدن امکانات لازم، کالاها و محصولات تولیدی ایرانی می‌توانند با استفاده از تخفیف‌های این اتحادیه به بازار ۱۷۰ میلیونی اوراسیا صادر شوند.
رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان نیز ضمن ابراز امیدواری برای رفع موانع توسعه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و ارمنستان، اعلام آمادگی کرد که به ایروان سفر کرده و در ملاقات با همتای خود به بررسی مشکلات فی‌مابین و بسط همکاری‌ها بپردازد.
در این جلسه تعدادی از نمایندگان  مجلس و اعضای انجمن دوستی پارلمانی ایران و روسیه و ایران و ارمنستان نیز حضور داشتند.

به گزارش کسب و کار نیوز، همچنین همکاری‌های اقتصادی بین ایران و ارمنستان در ملاقات سفیر  کشورمان با مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار گرفت و راه‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان بررسی شد.
در این جلسه که مقیمی، معاون تولید و صنایع و موفق، مدیر امور استان‌های این وزارتخانه و جمعی از صاحبان صنایع و بازرگانان علاقه‌مند به فعالیت در حوزه اتحادیه اوراسیا شرکت داشتند، زمینه‌ها و راهکارهای همکاری اقتصادی و تجاری بین دو کشور مورد مذاکره قرار گرفت و زمینه‌های حضور صنایع و محصولات ایرانی در ارمنستان و کشورهای حوزه اوراسیا بررسی شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.