صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / پایش ملی محیط کسب‌وکار پاییز ۹۷ آغاز شد
پایش ملی محیط کسب‌وکار پاییز ۹۷ آغاز شد

به همت مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران

پایش ملی محیط کسب‌وکار پاییز ۹۷ آغاز شد

مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران به‌عنوان متولی اجرای طرح پایش ملی محیط کسب‌وکار، پایش شاخص‌های محیط کسب‌وکار کشور در پائیز 1397 را آغاز کرد. این طرح با مشارکت 5300 فعال اقتصادی منتخب انجام می‌شود و نتایج آن تا پایان دی‌ماه سال جاری منتشر خواهد شد.

در راستای اجرای ماده ۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مصوب ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی، طرح ملی پایش شاخص‌های ملی محیط کسب‌وکار کشور- پائیز ۱۳۹۷، ویژه آمارگیری از فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تعاون ایران و اصناف ایران در ماه جاری، در سراسر کشور توسط مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران در حال اجراست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، هدف کلی از اجرای این طرح، شناخت وضعیت جاری محیط کسب‌وکار در ایران و تغییرات آن به‌صورت فصلی و سالانه است.

طبق اعلام مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران ۵۳۰۰ فعال اقتصادی منتخب در این دوره، می‌توانند با تکمیل پرسشنامه به‌صورت اینترنتی از طریق سامانه پایش محیط کسب‌وکار بر روی پرتال الکترونیکی اتاق ایران یا آمارگیری تلفنی، نظر خود را در مورد وضعیت محیط کسب‌وکار کشور در فصل پاییز ۹۷ اعلام کنند.

در این طرح اطلاعات گسترده‌ای در زمینه ۲۸ مانع اصلی در محیط کسب‌وکار کشور جمع‌آوری و مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته و پس از ترکیب یافته‌های آن با سایر داده‌های آماری موجود در کشور، وضعیت محیط کسب‌وکار در سطوح ملی، استانی، بخش‌های اصلی اقتصادی و همچنین رشته فعالیت‌های اقتصادی عمده برحسب طبقه‌بندی استاندارد فعالیت‌های اقتصادی (ISIC.Rev4) را نشان خواهد داد.

نتایج این طرح تا پایان دی‌ماه سال جاری در اختیار کاربران طرح ازجمله سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

طبق نتایج پایش ملی محیط کسب‌وکار ایران در تابستان ۱۳۹۷، عدد شاخص ملی ۶٫۴۰ (نمره بدترین ارزیابی ۱۰ است) شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.