صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / فیضی: وظایف حاکمیتی در مورد واحدهای دانشگاهی بدون تبعیض اجرا شود
فیضی: وظایف حاکمیتی در مورد واحدهای دانشگاهی بدون تبعیض اجرا شود

فیضی: وظایف حاکمیتی در مورد واحدهای دانشگاهی بدون تبعیض اجرا شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس خواستار اعمال بدون تبعیض وظایف حاکمیتی بین واحدهای دانشگاهی شد.

محمد فیضی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد فیضی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان طرح سوال خود از وزیر علوم درباره علت توسعه تحصیلات تکمیلی در موسسات آموزشی غیر انتفاعی بدون داشتن حد نصاب هیات علمی و دلیل نبود مکانیزمی برای تطابق رشته با اعضای هیات علمی در دانشگاه پیام نور گفت که وزارت علوم باید وظایف حاکمیتی خود را بین واحدهای دانشگاهی بدون تبعیض اعمال کند.

وی یادآور شد: برای ایجاد رشته‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها دو استادیار و یک دانشیار مورد نیاز است و گاهی با سه استادیار هم یک رشته اداره می‌شود.

فیضی با بیان اینکه مخالفتی با توسعه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی ندارد، اضافه کرد: این امر باعث دسترسی آسان دانشجویان متقاضی می‌شود اما مسئله این است که برای مراکزی که مقطع کارشناسی ارشد دارد یا جذب هیات علمی صورت نگرفته و یا در آن تسریع نمی‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: چطور دانشگاه آزاد باید برای راه اندازی یک رشته اول اساتید آن رشته را فراهم کند ولی برای بسیاری از موسسات غیرانتفاعی بدون رعایت حداقل استاندارد در طول زمان موفق به ایجاد رشته‌های متنوع شدند و بدون داشتن هیات علمی مورد نیاز به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند. مگر می‌شود ۱۰ رشته کارشناسی ارشد بدون حتی یک عضو هیات علمی باشد.

فیضی با بیان اینکه وزارت علوم در سال‌های گذشته کم کاری کرده است، گفت: بسیاری از موسسات مدعی هستند برای رشته‌های موجود سال‌هاست پرونده اساتید متقاضی را ارائه کرده ولی جواب نداده‌اند.

این نماینده مجلس استانداردسازی اعضای هیات علمی پیام نور را دغدغه ۸۰۰ نفر از اعضای پیام نور در سراسر کشور دانست و افزود: بخشی از این مشکل به پیش از سال ۸۹ بر می‌گردد که پیام نور با فراخوان تعدادی را به عنوان دستیار علمی جذب کرد و حالا بعد از گذشت ۱۰ سال با این افراد قرارداد چند ماهه، ۴۵ روزه یا دو ماهه بسته‌اند.

نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه تشخیص احراز یا عدم احراز صلاحیت و جذب باید در مراحل اولیه باشد نه پس از گذشت ۱۰ سال، گفت: بعد از اینکه این افراد با فراخوان وارد پیام نور شدند برای تک تک آنها رای هیات اجرایی جذب دانشگاه وجود دارد اما رفتار مناسبی با آنها صورت نگرفته و اجازه اعتراض هم به آنها داده نشده است.

فیضی در پایان گفت: وزارت علوم در دوره گذشته این افراد را با فوق لیسانس پذیرفته و بعد از جذب هم به آنها اجازه ادامه تحصیل نداده اما الان می‌گویند آن موقع باید دکتری می‌داشتند البته قبول داریم دیوانه‌ای سنگی را در چاه انداخته که چندین عاقل نمی‌توانند آن را در بیاورند.

نماینده مردم اردبیل در بخش دیگری از اظهاراتش نسبت به عوامل تضعیف امنیت ملی تذکر داد و گفت که وزارت ورزش باید در جریان بازی پرسپولیس و تراکتور حرکات ناشایست را کنترل می‌کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.