صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ضرورت پرداختن به محتوای نشریات دانشجویی

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد تاکید کرد

ضرورت پرداختن به محتوای نشریات دانشجویی

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نشریه دانشجویی فرصت مغتنمی برای دانشجویان است، بنابراین لازم است از تشریفات کم و به محتوای نشریات پرداخته شود.

به گزارش کسب و کار نیوز ، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری ششم آذرماه در آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره کشوری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشریه دانشجویی آرام آرام قوت گرفت و با گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی هزاران نشریه مختلف در دانشگاه‌ منتشر می‌شود.

وی افزود: یکی از مروجین اصلی شکل‌گیری نشریه دانشجویی مقام معظم رهبری بود.

حجت‌الاسلام کلانتری گفت: تولید نشریه به دانشجو کمک می‌کند تا برای یک عرصه وسیع و مهم اجتماعی تمرین کند و آماده باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ایراداتی در آموزش وجود دارد، تصریح کرد: در حوزه پژوهش مشکلاتی وجود د ارد و در حوزه تربیت انسان اجتماعی برای درخشیدن کار لنگ است.  

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ورود به عرصه نشریه گام بزرگی برای خود افراد است، گفت: ورود افراد در این زمینه برای تمرین کارگروهی، سیاسی و نویسندگی است که با این کار می‌تواند نظر خود را بیان و به لحاظ سیاسی و علمی رشد کند.

وی اضافه کرد: نشریه دانشجویی فرصت مغتنمی برای دانشجویان است، بنابراین هر چه امکان دارد از تشریفات کم و به محتوای نشریات پرداخته شود.

حجت‎الاسلام کلانتری بیان کرد: لازم است نشریه‌های ساده، هدایتگر و پیام‌آور تولید شود، بنابراین بایستی تمرکز بر روی محتوای نشریات باشد زیرا از خصلت‌های فضای دانشجویی، سادگی است.

وی گفت: همواره جریان دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی با تشریفات در تضاد بوده است و نشریات که جزو عرصه دانشجویی محسوب می‌شوند باید از تشریفات پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام کلانتری خاطرنشان کرد: مرحله چهارم نشریه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد و امید است با وسعت بیشتر، حضور چشمگیرتر و عمق بیشتر برگزار شود.

در ادامه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی از طریق ویدئو کنفرانس در این ایین، اظهار کرد: اگر به وظایف دانشگاه توجه شود مشاهده می‌شود تربیت نیروی انسانی، افزایش دانش و تولید دانش در حوزه پژوهشی و حل مساله که نوآوری را در دانشگاه در برمی‌گیرد بر عهده دارد.

محمدمهدی طهرانچی افزود: تعالیم فردی و اجتماعی از ارکان چهار گانه دانشگاه محسوب می‌شود که نماد این رکن در نشریات دانشجویی تبلور خاصی پیدا کرده است.

وی گفت: حرکت دانشجویان به  سوی نشریات دانشجویی، حرکتی اصیل در کار فرهنگی است.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه اجتماعی است و نشریاتی که دانشجویان در زمینه مختلف گردآوری می‌کنند باید در فضای دانشگاه سازندگی و اثرگذاری خود را داشته باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در گذشته نشریه محلی برای خبر بوده ولی اکنون رکن اصلی تولید نشریه، قدرت تحلیل، اثرگذاری و جریان آفرین است.

وی با اشاره به اینکه اخلاق حرفه ای در کنار تحلیل قرار دارد، خاطرنشان کرد: به جوانان توصیه می شود برای کسب اخلاق حرفه‌ای اهمیت قائل شوند و این امر را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.