صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / سئوالات ۵ نماینده از وزیر ارتباطات در دستور کار کمیسیون صنایع

سئوالات ۵ نماینده از وزیر ارتباطات در دستور کار کمیسیون صنایع

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مطرح شدن سئوال پنج نماینده از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تصویب لایحه عضویت سازمان فضایی ایران در فدراسیون بین‌المللی فضانوردی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا گفت: سئوالات فرهنگی، قاضی‌پور، عبداللهی، محمودزاده و زرآبادی از جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح شد که به جز یک نماینده بقیه نمایندگان به وزیر برای اجرای مسائل مدنظرشان فرصت دادند.

نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به سئوال مشترک محمدحسینی فرهنگی و نادر قاضی‌پور درخصوص دلایل اجرایی نشدن کامل دولت الکترونیک در سال دوم برنامه ششم توسعه گفت: نمایندگان تبریز و ارومیه درخصوص دلایل اجرایی نشدن دولت الکترونیک از جهرمی سوال پرسیدند و وزیر ارتباطات نیز با اشاره به پیشرفت ۶۷ درصدی دولت الکترونیک، علت اجرا نشدن کامل آن را نپیوستن سامانه‌های اطلاعاتی قوه قضاییه، ناجا، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، شبکه بانکی و سازمان‌های بیمه‌گر اعلام کرد.

وی همچنین از همراهی و مشارکت شرکت پست ایران، سازمان ثبت احوال و سازمان تنظیم مقررات به دولت الکترونیک سخن گفت.

حسینی‌کیا با اشاره به توضیحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: جهرمی در واکنش به نپیوستن دستگاه‌های فوق‌الذکر تاکید کرد که دولت الکترونیک به هیچ‌وجه درصدد دسترس‌پذیر کردن اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده دولتی، قضایی و بانکی نیست بلکه برای تسریع در انجام استعلامات و فراگیر شدن دولت الکترونیک در سراسر کشور در دستور کار دولت قرار دارد. براساس پاسخ‌های جهرمی در دولت الکترونیک استعلامات لازم برای صدور گواهینامه، کارت ملی، کارت سوخت، سوءپیشینه، کارت پایان خدمت و سوء سوابق بانکی و بیمه‌ای از طریق سامانه‌های اینترنتی انجام می‌شود.

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به سوال دیگر نماینده سئوال‌کننده گفت: فقدان اینترنت در برخی روستاها، عدم آنتن‌دهی تلفن همراه روستایی و مشکلات تلفن ثابت در برخی روستاها از جمله محورهای سوال نماینده سوال‌کننده بود. وزیر از تلاش وزارت تحت امرش برای دسترسی راحت‌تر و فراگیرتر روستاها به اینترنت و تلفن همراه خبر داد. جهرمی همچنین انجام تلفن ثابت از طریق کابل مسی را غیراقتصادی دانست و بر استفاده از شبکه‌های تلفن همراه برای انجام مکالمات تلفن ثابت تاکید کرد.

حسینی‌کیا ادامه داد: براساس توضیحات جهرمی تلفن ثابت از این به بعد از طریق فیبر نوری یا شبکه ماهواره یا فناوری ADLL از طریق آنتن‌های BTF تلفن همراه انجام می‌شود.که نسبت به کابل مسی بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

وی ادامه داد: طبق اطلاع وزیر ارتباطات، این وزارتخانه در حال تبدیل سیستم‌های GCM به BTC به صورت پایلوت در یکی از استان‌هاست. طبق این جابه‌جایی آنتن‌های مخابراتی ثابت به آنتن‌های تلفن همراه تبدیل می‌شود که با این کار هم عملکرد آنتن‌دهی تلفن‌های ثابت و همراه و هم اینترنت بهبود قابل ملاحظه‌ای می‌یابد.

نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به آخرین سوال نماینده سئوال‌کننده گفت: زرآبادی درخصوص دلایل فیلتر ماندن تلگرام از وزیر سوال پرسید اما توضیحات جهرمی وی را قانع نکرد و سوال به صحن علنی مجلس ارجاع داده شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.