صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / تجاری‌سازی فناوری‌های جدید در دستور کار قرار می‌گیرد

با همکاری اتاق ایران و معاونت علمی ریاست جمهوری

تجاری‌سازی فناوری‌های جدید در دستور کار قرار می‌گیرد

نخستین نشست کارگروه مشترک اتاق ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همت دفتر سرمایه‌گذاری اتاق ایران با موضوع کانون‌های دانش، صنعت و بازار برگزار و مقرر شد به صورت مشترک نسبت به تعیین حوزه‌های کاری اولویت‌دار و هماهنگی تشکل‌های علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه، اقدام کنند.

دفتر سرمایه‌گذاری اتاق ایران در غالب کارگروهی با حضور رئیس انجمن صادرکنندگان صنایع‌دستی ایران و رئیس مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان طی نشستی با نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مقرر شد موضوعات مورد توافق این کارگروه از اتاق ایران و معاونت علمی ریاست جمهوری در تشکل‌های اقتصادی فعال در اتاق، بررسی شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، در این نشست اهداف و برنامه کانون‌های دانش، صنعت و بازار بررسی شد و معاونت علمی هدف از ایجاد این کانون‌ها را نفوذ فناوری و نوآوری علمی در فعالیت‌های اقتصادی عنوان کرد به نحوی که در هر حوزه اقتصادی که نیاز به برقراری ارتباط بین صنعت و بازار با مراکز علمی و پژوهشی نظیر دانشگاه‌ها و مراجع تحقیقاتی باشد، این کانون‌ها می‌توانند نقطه اتصال این نهادها باشند.

در این نشست وظایف قانونی اتاق در مورد روند ثبت تشکل‌های اقتصادی و مشابهت برخی فعالیت‌های مدنظر کانون‌ها با تشکل‌های عضو اتاق تشریح شد تا بتوان با استفاده از این ظرفیت‌ها، اهداف مربوط به توسعه نفوذ فناوری در کسب‌وکارها را از طریق همین تشکل‌ها پیگیری کرد و از نهادسازی جدید امتناع ورزید.

با توجه به تشریح اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر توسعه به کارگیری فناوری و نوآوری و تجاری‌سازی آن به هر شکل و سازوکار ممکن، مقرر شد در زمینه‌هایی که در حال حاضر تشکل اقتصادی فعال در اتاق وجود دارد، موضوعات طی جلساتی با حضور نمایندگان این کارگروه از اتاق ایران و معاونت ریاست جمهوری، با هیئت‌مدیره و اعضای آن تشکل مطرح شده و زمینه‌های همکاری مشترک بررسی شود.

همچنین در صورت عدم وجود تشکل اقتصادی فعال در اتاق در یک حوزه کاری، کانون‌های دانش، صنعت و بازار طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و اساسنامه تدوین شده، شکل بگیرند.

ضمن آنکه مقرر شد اتاق ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به صورت مشترک نسبت به تعیین حوزه‌های کاری اولویت‌دار و هماهنگی تشکل‌های علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه‌ها، اقدام کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.