صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / تاکید اعضای کمیسیون امنیت ملی بر ضرورت وحدت مسلمانان

در نشست با سفرای کشورهای اسلامی عنوان شد؛

تاکید اعضای کمیسیون امنیت ملی بر ضرورت وحدت مسلمانان

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشست با سفرای کشورهای اسلامی بر ضرورت وحدت بین مسلمانان و تکیه بر مشترکات و پرهیز از اختلافات تاکید کرده و عنوان کردند که نبود اتحاد باعث تهدید آمریکا علیه کشورهای اسلامی و سخن گفتن اسرائیل از معامله قرن شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، در ادامه این نشست، مجتبی ذوالنوری عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی دشمن‌شناسی را در جهان اسلام امری ضروری خواند و گفت: حمله به برج‌های دوقلوی آمریکا بهانه و وسیله‌ای برای نفوذ به جهان اسلام و شروع جنگ تمدن‌ها بود تا از این طریق افکار عمومی دنیا را علیه مسلمانان بیدار کنند. البته نظریه جنگ تمدن‌ها ناکارآمد شد لذا امروز جنگ درون‌تمدنی در دستور کار دشمنان جهان اسلام است تا جنگ نیابتی با سلفی‌گری و افراطی‌گری را انجام دهند.

وی خطر دشمن داخلی را از دشمن بیرونی بیشتر دانست و توضیح داد: اینکه ترامپ می‌گوید نباید رژیم سعودی را در مواجه با مرگ روزنامه‌نگار منتقد محکوم کنیم دلیل آن است که با از دست دادن سعودی‌ها رژیم صهیونیستی را از دست می‌دهند. در چنین شرایطی لازم است جهان اسلام موضع واحدی در مقابل نفوذی‌ها داشته باشد تا از بلایا و حوادث کاسته شود.

مصطفی کواکبیان نیز به عنوان عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی در سخنانی گفت: اگر امروز شاهد جنایات داعش و القاعده در کشورهای منطقه هستیم و اسرائیل از معامله قرن سخن می‌گوید و آمریکا کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند به دلیل آن است که ما با هم متحد نیستیم. آن هم در شرایطی که کشورهای مسلمان دارای دین، کتاب، قبله و پیامبر واحد هستند.

وی گفت: با توجه به شرایط کنونی پیشنهاد می‌شود نشست با سفرای کشورهای اسلامی هرسه ماه یک بار برگزار شود و کمیته مشترکی بین اعضای کمیسیون امنیت ملی با کشورهای اسلامی برای اصلاح روابط تشکیل شود. همچنین گسترش روابط پارلمانی نیز در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.