صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / آیین‌نامه جشنواره «ابن‌سینا» در دانشگاه علوم پزشکی تهران بازنگری شد
آیین‌نامه جشنواره «ابن‌سینا» در دانشگاه علوم پزشکی تهران بازنگری شد

در نشست هیئت داوران؛

آیین‌نامه جشنواره «ابن‌سینا» در دانشگاه علوم پزشکی تهران بازنگری شد

با بازنگری آیین‌نامه جشنواره ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران، تعداد برگزیدگان و محورهای آموزشی، پژوهشی کاهش یافت و نوع جایزه تغییر کرد.

جشنواره ابن سینا

به گزارش کسب و کار نیوز، آیین‌نامه جشنواره ابن سینا در نشست هیئت داوران بیستمین جشنواره ابن‌سینا در دانشگاه علوم پزشکی تهران بازنگری شد و بر این اساس کاهش تعداد برگزیدگان، تقلیل محورهای آموزشی، پژوهشی و خدمات ویژه و تغییر نوع جایزه، از جمله اصلاحاتی بود که در این نشست صورت گرفت.

دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در جمع‌بندی پیشنهادهای مطرح‌شده، با تأکید بر پرهیز از سطحی‌نگری و توجه به کارهای عمیق و کیفی گفت: این رویکرد باید در انتخاب داوران و برگزیدگان جشنواره، مورد توجه قرار گیرد تا دچار تکرار در انتخاب افراد خاص نشویم.

وی با بیان اینکه باید در انتخاب برگزیدگان دقت کنیم افزود: وقت آن است که رودربایستی‌ها را کنار بگذاریم و زمینه را برای انتخاب چهره‌های شایسته‌ای که کمتر دیده شدند فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه جشنواره برحسب ماهیت خود نباید دچار تکرار و روزمرگی شود افزود: براساس بازخوردی که سال گذشته از شرکت‌کنندگان جشنواره‌های مختلف داشتم؛ به نظر می‌رسد باید در ملاک‌ها، محورها و نحوه برگزاری جشنواره بازنگری جدی صورت گیرد. باید توجه داشته باشیم که عملکرد ما، مورد قضاوت مخاطبانمان قرار می‌گیرد.

وی افزود: هرچه تعداد افراد محدودتر شود و انتخاب برگزیدگان دقیق‌تر باشد؛ کیفیت جشنواره ارتقا می‌یابد. به‌عنوان‌مثال در محور خدمات و فعالیت‌های ویژه در حوزه مدیریت، این شایسته نیست که ما به خودمان جایزه دهیم. کسی که به‌عنوان مدیر انتخاب می‌شود باید بپذیرد که ۴ سال نمی‌تواند به‌عنوان برگزیده انتخاب شود.

کریمی خاطرنشان کرد: اجازه دهید در همان روز جشنواره افراد بگویند چه‌کار کرده‌اند که باعث شده به‌عنوان فرد برگزیده انتخاب شود. در دوره‌ای که من به‌عنوان برگزیده جشنواره معرفی شدم خیلی خوشحال نبودم چون افراد زیادی در دانشگاه کار می‌کنند و معتقدم که ما به وظیفه‌مان عمل می‌کنیم.

وی تاکید کرد: دانشگاه هزار و ۸۰۰ عضو هیئت علمی دارد و مدیریت دانشگاه باید بتواند همه هزار و ۸۰۰ نفر را ببیند و این عرصه برای همه باز باشد. در حالی‌که همواره فقط عده محدودی مورد توجه قرار می‌گیرند و این باعث کاهش انگیزه افراد زیادی شده است.

در حاشیه نشست، دکتر مسعود صحرائیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر جشنواره ابن سینا به تشریح بازنگری‌های انجام‌شده در آیین‌نامه جشنواره پرداخت و گفت: امسال تعداد جوایز حوزه پژوهش حداکثر به ۶ جایزه در ۴ محور پژوهشگر برگزیده، پژوهشگر جوان برگزیده، فن‌آوران برگزیده و مقاله معتبر برگزیده کاهش پیدا کرد.

دبیر جشنواره ابن سینا با اشاره به تغییرات انجام‌شده در بخش خدمات ویژه گفت: جوایز این بخش نیز به دو محور خدمات ویژه در دانشگاه و الگوی رفتاری اخلاق و تعهد حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی کاهش پیدا کرد.

صحرائیان، اصلاحات انجام‌ شده را باهدف ارتقا کیفیت جشنواره دانست و افزود: عمده تغییرات انجام‌شده در راستای کیفیت جشنواره و انتخاب صحیح افراد است.

وی با اشاره به مصوبات دیگر هیئت داوران گفت: از دیگر مصوبات این بود که افرادی به‌ عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند که طی ۸ سال گذشته از جشنواره جایزه‌ای نگرفته باشند تا تعداد بیشتری از اعضای هیئت علمی مورد تشویق قرار گیرند. همچنین پرداخت گرنت در بخش آموزش و پژوهش به جایزه نقدی تغییر پیدا کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر مشارکت اعضای هیئت علمی در بیستمین جشنواره ابن‌سینا گفت: فراخوان جشنواره تا پایان آذرماه است و اعضای هیئت علمی که تمایل دارند در جشنواره شرکت کنند می‌توانند مدارک خود را تا پایان آذرماه به دبیرخانه جشنواره واقع در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران ارسال کنند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به بازنگری‌های صورت گرفته در حوزه آموزش گفت: امسال تعداد محورهای آموزشی جشنواره از ۵ محور به دو محور آموزشگر برگزیده و تلاش در عرصه توسعه آموزش پزشکی کاهش پیدا کرد.

وی افزود: تعداد برگزیدگان حوزه آموزش نیز از  ۱۲ تا ۱۳ نفر حداکثر به شش برگزیده می‌رسد و همچنین تغییراتی در نحوه پرداخت جوایز صورت گرفته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.