صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / کمالوندی: فناوری هسته‌ای می‌تواند اساسی برای همکاری باشد
کمالوندی: فناوری هسته‌ای می‌تواند اساسی برای همکاری باشد

در سومین سمینار همکاری‌های ایران و اروپا؛

کمالوندی: فناوری هسته‌ای می‌تواند اساسی برای همکاری باشد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی بیان کرد که سمینارهای همکاری‌های ایران و اروپا به توسعه همکاری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز منجر خواهد شد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ایسنا

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز کمالوندی با اشاره به سمینارهای همکاری‌های ایران و اروپا، اظهار کرد: من هیچ شکی ندارم که برگزاری این سمینارها با همکاری فعالانه طرفین برجام نمایانگر اهمیت اجرای پیوست سوم برجام است. نتیجه این گردهمایی‌ها چیزی جز توسعه‌ همکاری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز، شفافیت بیشتر و تبادل دانش و تجارب سازنده نخواهد بود.

وی، سرنوشت برنامه جامع اقدام مشترک را یکی از نگران‌کننده‌ترین مسائل حال حاضر جهان خواند و اظهار کرد که برجام یک توافق مهم و چندجانبه‌ای است که همه طرفین پس از سال‌ها و پس از طی کردن مذاکراتی طولانی به آن دست یافته‌اند.

کمالوندی همچنین اعلام کرد که از زمان تصویب برجام در آغاز سال ۲۰۱۶، ایران به تمامی تعهدات هسته‌ای خود پایبند بوده است.

وی با اشاره به تحریم‌های ضدایرانی آمریکا، گفت: پس از خروج آمریکا از برجام، دولت آمریکا تحریم‌های بی‌رحمانه، غیرقانونی و غیرانسانی خود را از سر گرفت. آمریکا با تحریم کردن شرکت‌ها، واردات دارو را هدف گرفت. بخش انرژی و بانکی ایران نیز به‌منظور قطع کردن صادرات نفت ایران مورد هدف قرار گرفت.                                  

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه بیان کرد: جامعه جهانی این اقدام آمریکا مبنی‌بر اعمال نامشروع تحریم‌ها علیه ایران و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را محکوم کرده است. این اقدام آمریکا، سرنوشت {برجام} این دستاورد ناب دیپلماسی را به خطر انداخته است.

وی افزود: در این شرایط مسئولیت سایر طرفین برجام به عملی کردن حداقل تعهدات‌شان خلاصه نمی‌شود.

بهروز کمالوندی در بخشی دیگری از  سخنان خود گفت: حال زمان آن است که به جهان نشان دهیم که فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز باوجود ماهیت چالش‌برانگیزش، می‌تواند به عنوان اساسی برای همکاری به‌منظور سودرسانی به مردم تلقی شود.

انتهای پیام      

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.