صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / همفکری برای از میان برداشتن مشکلات و موانع تولید و انتقال فناوری
همفکری برای از میان برداشتن مشکلات و موانع تولید و انتقال فناوری

رییس اتاق تهران از نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی بازدید کرد

همفکری برای از میان برداشتن مشکلات و موانع تولید و انتقال فناوری

مسعود خوانساری در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی، با تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی درباره موانع و مشکلات تولید و انتقال فناوری روز دنی به گفت‌وگو نشست.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با حضور در هجدمین دوره نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی، از غرفه‌های صنایع داخلی حاضر در این رویداد بازدید کرد و پای صحبت‌های کارآفرینان و مدیران بنگاه‌های صنعتی نشست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، مسعود خوانساری که در این بازدید دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی اتاق تهران و مدیر امور تشکل‌ها و مسوولیت اجتماعی این اتاق وی را همراهی می‌کردند، در سالن‌هایی که غرفه سازندگان داخلی صنعت لوازم خانگی در آن مستقر بودند حاضر شد و از نزدیک ظرفیت و توانمندی‌ تولیدی شرکت‌های ایرانی را مورد سنجش قرار داد.

مسعود خوانساری در گفت‌وگو با صاحبان صنعت لوازم خانگی کشور و فعالان این بخش تاکید کرد که اتاق تهران در چند سال اخیر، تمام ظرفیت‌ پارلمان بخش ‌خصوصی را برای حل تنگناها و چالش‌های بنگاه‌های اقتصادی به کار گرفته و در این مسیر، از ابزارهای قانونی اتاق بازرگانی و رویکرد مشورتی دولت و حاکمیت به خوبی استفاده کرده است. او در ملاقات‌های رو در رو با صاحبان غرفه در این نمایشگاه، ضمن ارزیابی واحدهای تولیدی این بخش، جدی‌ترین موانع کسب‌و‌کار را از زبان آنان جویا شد.

در این بازدید، مدیران کارخانه‌های تولید لوازم خانگی ایرانی طی گفت‌و‌گو با رییس اتاق تهران، افزایش قیمت محصولات خارجی در بازار لوازم خانگی کشور را فرصتی مناسب برای چرخش بزرگ خریداران به سمت تولیدات داخلی می‌دانستند در حالی که به‌زعم آنان، تولیدکنندگان داخلی همچنان در پشت خاکریزها و موانع پیش‌روی تولید معطل مانده‌اند.

به گفته صاحبان برندهای لوازم خانگی، واحدهای تولیدی به رغم تحریم‌های چند سال اخیر از تکنولوژی روز دنیا جا نمانده‌ و توانسته‌اند تولیدات خود را به‌روزرسانی کنند، با این حال برخی دست‌اندازها در تولید از جمله مشکلات موجود در تامین مواد اولیه و البته تخصیص و تامین ارز مورد نیاز واحدها، حرکت در مسیر تولید و صادرات این بخش را کُند کرده است.

در این بازدید، مدیران بنگاه‌های تولیدی لوازم خانگی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات اتاق تهران در انتقال نقدها و پیام واحدهای تولیدی به دولت و ارائه راهکارهای حل مشکلات بخش‌خصوصی، بر همراهی با پارلمان بخش خصوصی برای فائق آمدن بر موانع تولید و کسب‌و‌کار تاکید کردند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نیز ضمن تاکید بر اینکه اتاق تهران به راه و مسیر خود برای کم کردن مشکلات بخش تولید کشور ادامه می‌دهد، تاکید کرد که رایزنی با دولت برای باز کردن گره‌های پیش آمده در کسب وکار بنگاه‌های کوچک و متوسط به قوت خود باقی است و اتاق تهران در این مسیر، به پشتوانه تعامل و همفکری با کارآفرینان و فعالان اقتصادی گام برخواهد داشت.

در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی که از یکم تا چهارم آذرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، بیش از ۲۰۶ شرکت ایرانی و ۵۰ شرکت خارجی آخرین توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.