صفحه اصلی / اصناف / اصناف / قیمت طلا حدود ۳۰ درصد کاهش یافت

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

قیمت طلا حدود ۳۰ درصد کاهش یافت

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه از ابتدای هفته گذشته آرامش نسبی به بازار طلا و سکه بازگشته است و شاهد کاهش چشمگیر قیمت ها در این بازار بودیم گفت: هفته پیش میزان کاهش قیمت ها حدود 30 درصد بود.

آیت محمدولی روز دوشنبه اعلام کرد: در این میان قیمت سکه در مقطعی به کمتر از چهار میلیون تومان هم رسید.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی همچنین پیش بینی کرد در هفته جاری نیز روند کاهشی قیمت ها همچنان ادامه داشته باشد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهارامیدواری کرد که با چنین نگاهی قیمت ها به نرخ اصلی خود بازگردد و داد و ستدها در کسب و کارها رونق بگیرد.
وی بیان کرد: آرامش حاکم شده در بازار روند بازار را به مسیر مناسبی سوق داده است اما هنوز رونق به صورت کامل در بازار حاکم نشده و کسب و کارها همانند گذشته در بازار وجود ندارد.
محمد ولی اظهارامیدواری کرد که با سیاست کنونی به کار گرفته شده در اقتصاد کشور شاهد رونق کسب و کارها در بازار طلا و سکه باشیم.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه بیشتر تقاضاها در شرایط کنونی در بازار برای طلای خام و سکه است به افراد کم اطلاع درخصوص طلاهای آبشده درخواست کرد که به این بازار وارد نشوند و از برخی مشکلات بپرهیزند.
وی کاهش تقاضا و تغییرات قیمت ارز را مهمترین عامل تاثیرگذار در کاهش قیمت طلا در بازار معرفی و بیان کرد: قیمت طلا و ارز مکمل یکدیگرند به همین دلیل تغییرات قیمت ارز به صورت مستقیم بر بازارطلا تاثیرگذار خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.