صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / فلسطین همچنان مسئله جهان اسلام است

در بیانیه نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید شد

فلسطین همچنان مسئله جهان اسلام است

اعضای شرکت کننده در یازدهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در بیانیه‌ای تاکید کردند که همچنان فلسطین مسئله جهان اسلام است.

پرچم فلسطین

به گزارش کسب و کار نیوز، در بیانیه یازدهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی آمده است:

۱٫ وحدت مسلمانان از مهمترین مسائل راهبردی جهان اسلام است. دشمنان اسلام و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تسلط بر جان و ناموس مسلمانان و امنیت رژیم اسرائیل و به یغما بردن ثروت‌های مادی و معنوی جهان اسلام در صدد کاشتن بذر تفرقه توطئه و جدایی امت اسلامی هستند تا بتوانند اهداف خود را پیاده سازی کنند. شرکت کنندگان در یازدهمین اجلاس شورای عالی مشورتی بیداری اسلامی وحدت جهان اسلام را تنها گزینه برای موفقیت مسلمانان و شکست طرح‌ها و اهداف پلید و شوم استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل می‌دانند و به همه مسلمانان تمسک به قرآن و توصیه به سنت پیامبر را به عنوان بهترین راه حل می‌دانند.

۲٫ با شکست سیاست‌ها و استراتژی‌های آمریکا در جهان اسلام دچار بن بست استراتژیک شده‌اند. آمریکا با شکست در منطقه دامن آتش جنگ را برای رهایی از رکود اقتصادی در داخل، ایجاد شغل و رفع بیکاری جامعه آمریکایی می‌داند. برای این منظور با فروش میلیاردها دلار اسلحه برای تامین کسری بودجه و تقویت توان اقتصادی جنگ و برادرکشی را در بین مسلمانان رواج می‌دهد. تمامی این اقدامات فسادهای سیاسی، نظامی، فقر، نابرابری اجتماعی، شکاف طبقاتی بیانگر افول و فروپاشی آمریکا است.

مسلمانان با عزت و با بهره‌گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام باید از فرصت ایجاد شده برای رهایی از سلطه آمریکا رهایی یابند و با عمل به احکام اسلامی و حاکم کردن روح اخوت و برادری پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی را نویدبخش امت اسلامی بدانند.

۳٫ نهضت بیداری اسلامی در سال‌های اخیر طلیعه فتح و نصرت الهی را برای مسلمانان به وجود آورده است و با مقاومت در سایه ایمان و حسن ظن به وعده‌های الهی، تقویت حرکت بیداری اسلامی و تقویت روز افزون جبهه مقاومت اسلامی معادله قدرت را به نفع جهان اسلام رقم خواهد زد. حمایت و پشتیبانی همه جانبه از جریان بیداری اسلامی و تقویت جبهه مقاومت در فلسطین، یمن، لبنان، سوریه، عراق و سایر بلاد مسلمین وظیفه آحاد مسلمانان است که با تکیه بر تعالیم اسلام به عنوان بهترین الگوی مبارزه با ظلم، ستم، استبداد و استکبار به مبارزه برخواسته و نهضت بیداری اسلامی را در میان تمامی مسلمانان تقویت کرده است.

۴٫ همچنان فلسطین مسئله جهان اسلام است و طرح‌های آمریکا و صهیونیستی تحت عنوان معامله قرن و انتقال پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی به بیت‌المقدس، عادی سازی روابط حکام کشورهای منطقه بر رسمیت شناختن موجودیت اسرائیل و تغییر قبله اول مسلمانان محکوم است و امت اسلامی با حمایت و پشتیبانی همه جانبه بیت‌المقدس را پایتخت همیشگی فلسطین می‌دانند و ضمن پشتیبانی کامل از گروه‌های مبارز فلسطینی در جنگ‌های اخیر بر خود فرض می‌داند که با تمام امکانات مادی و معنوی فلسطین و مردم مقاوم آن مورد حمایت، تقویت و پشتیبانی قرار گیرد.

۵٫ ایجاد اتحاد، ائتلاف و همکاری‌های موثر و بیشتر سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، دینی در بین مسلمانان برای توانمندسازی و ارتباط مستمر و موثر یکی از راهکارهای اساسی است که می‌تواند مسلمانان را از وضع موجود به مطلوب با شأن جهان اسلام ارتقاء دهد.

۶٫ شناخت صحیح از اهداف و استراتژی‌های دشمنان اسلام و نیز جدا کردن مرز اسلام واقعی از اسلام تکفیری جعلی باعث می‌شود تا چهره نورانی اسلام که دین رحمت و نورانیت است کمتر مورد خدشه قرار گیرد و راهبرد اسلام هراسی، استکبار جهانی را ناکام گذاشته و انسان‌های پاک و آزادی خواه که به دنبال گمشده خود هستند با گرویدن به اسلام زمینه طرح‌ها و برنامه‌های دشمنان اسلام را عقیم گذارند. در این میان معرفی گروه‌های تکفیری به عنوان نماد خشونت، جهالت و سبک مغزی یکی از وظایف اصلی اندیشمندان و علما و شخصیت‌های شرکت کننده در یازدهمین اجلاس مشورتی بیداری اسلامی است.

۷٫ اندیشمندان جهان اسلام برای برقراری عدالت و مبارزه با گمراهی‌ها و انحرافات و سایر گرفتاری‌های جوامع اسلامی رسالت خطیر و مهمی بر عده دارند تا با معرفی اسلام به جوامع بشری آنها را از ورطه سقوط نهایی به کمال رهنمون سازند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.