صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / سلیمی: امروز، روز وحدت است نه اختلاف
سلیمی: امروز، روز وحدت است نه اختلاف

/هفته وحدت اسلامی/

سلیمی: امروز، روز وحدت است نه اختلاف

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محور وحدت در داخل کشور ولی فقیه است، گفت: عدم توجه به اوامر و دستورات ولی فقیه مخل وحدت است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم وحدت و یکپارچگی در کشور و دستیابی به این مهم در بین مسلمین جهان بیان کرد: قرآن تاکید دارد که وحدت یک تکلیف است، وحدت امر خداست، همه باید به هر نحوی برای تحقق این مهم و رسیدن به این دستور الهی گام بردارند.

وی با بیان اینکه باید از وحدت پاسداری کنیم و اجازه ندهیم عده‌ای با نیت‌های خود انسجام ملی را با زبان و قلم مورد هدف قرار دهند، افزود: در بین همه فرق مسلمین اشتراکات زیادی وجود دارد، ولی متاسفانه امروز قدرت‌های بزرگ به شدت به دنبال ایجاد تفرقه هستند و اجازه نمی‌دهند مسلمین به مشترکات خود فکر کنند. ما اشتراکات زیادی داریم همچون خدای واحد، کعبه و قرآن. این‌ها مشترکات مهم برای ما هستند. حتی ما در فروع دین نیز اشتراکات زیادی داریم. ما در دشمن هم اشتراک داریم، صهیونیست‌ها دشمن جدی جهان اسلام هستند. کسانی که با صهیونیست‌ها علیه کیان اسلامی نقشه می‌کشند، قطعا افرادی هستند که باید بدانند در زمین چه کسی بازی می‌کنند. آن‌ها باید هشیار شوند.

نماینده مردم محلات تاکید کرد: دشمن امروز به دنبال جنگ‌های فرقه‌ای و ایجاد تفرقه میان مسلمین است. در یمن، سوریه، عراق و افغانستان آتش به پا کرد و مسلمان را به جان مسلمان انداخت. حتما باید هشیار بود و بدانیم که این موضوع ترفند جدید دشمن و نوعی جنگ صلیبی جدید است. در داخل کشور نیز باید به این مهم توجه کنیم که محور وحدت در داخل کشور ولی فقیه است. پیروی نکردن از اوامر و دستورات ولی فقیه مخل وحدت است. این دستورات و اوامر باید رعایت شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: گروه‌های سیاسی باید به این مهم توجه کنند که رقیب، دشمن نیست، قطعا اختلاف سلیقه‌هایی وجود دارد ولی متاسفانه گاهی این اختلافات در برخی گروه‌های سیاسی به نحوی شعله‌ور می‌شود که ممکن است کیان آن گروه را به ورطه نابودی برساند. افرادی که به دنبال ایجاد اختلاف هستند، برای منافع خود این کار را می‌کنند. هر چه تنور اختلاف گرمتر باشد نان بیشتری از این تنور به دست می‌آورند. باید دست رد به سینه افراد زد.

سلیمی در پایان تاکید کرد: آنچه مهم است این است که ما باید دست به دست هم دهیم و بتوانیم از فضای موجود خارج شویم. دشمن ما یعنی ترامپ،‌ تحریم‌ها را تشدید کرده است امروز روز اختلاف نیست، روز وحدت است. روزی است که ما باید در برابر دشمن بایستیم آن هم دشمنی که به همه ملت ما توهین کرده است، البته این به این معنا نیست که اختلاف سلیقه نباشد،‌ اختلاف سلیقه جای خود را دارد، اما به نظر من اختلاف سلیقه در کشور ما آنقدر شدید نیست که ما از دشمن خارجی برای صدمه زدن به رقیب داخلی استفاده کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.