صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / رونمایی از ۲ محصول ملی مرتبط با آلودگی‌های نفتی و تقویت مخازن
رونمایی از ۲ محصول ملی مرتبط با آلودگی‌های نفتی و تقویت مخازن

در همایش بین‌المللی "سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی" صورت گرفت

رونمایی از ۲ محصول ملی مرتبط با آلودگی‌های نفتی و تقویت مخازن

در سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی از دو محصول دانشکده مکانیک و دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علم و صنعت ایران، محصول ملی اسکینر (جمع‌آوری لکه‌های نفتی) و نیز محصول "تقویت مخازن نفتی" رونمایی شد.

رونمایی از محصول ملی اسکیمر(جمع‌آوری لکه‌های نفتی)

صادق صادق زاده، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح ملی سیستم جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی از سطح دریا را به انجام رسانده‌ایم، دستاورد این طرح را محصول ملی اسکینر معرفی کرد و توضیح داد: ابتدا یک نمونه آزمایشگاهی را ساختیم که عمل جمع‌آوری آلودگی نفتی را در مقیاس کم انجام داد.

وی افزود: بعد از شبیه‌سازی و مدل‌سازی یک دستگاه صنعتی را ساختیم که قابلیت رقابت با نمونه‌های آمریکایی و دانمارکی خودش را دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه طیف وسیعی از اساتید، همکاران و دانشجویان طی چهار الی پنج سال در ساخت این محصول همکاری داشته‌اند، به تشریح اهمیت کاربرد این دستگاه پرداخت و اظهار کرد: ایران طبق برنامه ارتباط مستمر با دنیا و نیز با توجه به نگاه جدی و اساسی ما به دریاهای آزاد در حال پذیرفتن تعهدات جدی در کمیسیون‌های بین‌المللی است.

صادق زاده خاطرنشان کرد: چند سال پیش هیات دولت کنوانسیون بین‌المللی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی (OPRC) را پذیرفت و نتیجه آن، این است که چنانچه کشور به روابط چنین کنوانسیون‌هایی متعهد نماند، در سال ۲۰۲۰ ملزم به پرداخت جریمه‌های سنگین خواهد بود.

وی یکی از موارد مشمول جریمه را لکه‌های نفتی عنوان کرد و ادامه داد: چنانچه این لکه‌ها به صورت آنلاین ردگیری و جمع‌آوری نشوند، ملزم به پرداخت جریمه‌های سنگین به سازمان ملل، یونسکو و دیگر سازمان‌ها خواهیم بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه این محصول می‌تواند گامی در راستای جلوگیری از آلودگی نفتی دریا به شمار رود، گفت: ما در ابتدای راه هستیم و سازمان بنادر و دریاها و دیگر سازمان‌ها نیز باید مشارکت کنند تا بتوانیم کار را توسعه داده و محصولات دیگری را نیز تولید کنیم.

صادق زاده همچنین در رابطه با محصول تقویت مخازن نفتی توضیح داد: کاربرد این محصول پوشش کف مخازن نفتی بوده که با استفاده از کامپوزیت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مزایای این محصول سرعت بالای اجرا، مقاومت در برابر خوردگی و عدم عملیات گرم هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.