صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / بسیجی واقعی برای حفظ سرمایه اجتماعی نظام قدم برمی‌دارد
بسیجی واقعی برای حفظ سرمایه اجتماعی نظام قدم برمی‌دارد

سرپرست استانداری خراسان رضوی:

بسیجی واقعی برای حفظ سرمایه اجتماعی نظام قدم برمی‌دارد

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: بسیجی واقعی کسی است که در این شرایط برای حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی نظام قدم بردارد و باعث می‌شود که نقشه دشمن نقش برآب شود.

سرپرست استانداری خراسان رضوی

به گزارش کسب و کار نیوز، قربان میرزایی امروز ۵ آذرماه در همایش بسیج و چهل سال افتخار در استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: حضرت امام(ره) پنجم آذر سال ۵۸ را به عنوان روز تشکیل بسیج اعلام کردند. حدود ۱۰ ما از زمان انقلاب گذشته بود که این اتفاق بزرگ صورت گرفت.

وی افزود: در آن زمان جنگ نبود و بسیج بیشتر در حوزه سازندگی شروع به فعالیت کرد. امام(ره) بسیج را شجره طیبه و درخت تناوری اعلام فرمودند که میوه و شکوفه‌های آن بوی بهار داده و حدیث عشق سر می‌دهد.

میرزایی بیان کرد: ما بعد از گذر ایام وارد جنگ شدیم و در شرایطی که کشور ما قدرت دفاعی نداشت، استکبار جهانی و قدرت‌های بزرگ به این نتیجه رسیدند که ریشه انقلاب را بکنند و قصد داشتند که ایران و تهران را ظرف ۴۸ ساعت فتح کنند اما بعد از هشت سال بدون اینکه وجبی از خاک کشور را بگیرند، با خسارت فراوان، شکست و زبونی کشور را ترک کردند.

سرپرست استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تجلی قدرت مردم در بسیج بود، عنوان کرد: بسیح آن روز ایستاد، سربازان و سرداران گمنام مقابل دشمن ایستادند، ۲۳۰ هزار شهید دادیم اما وجبی از کشور را به دشمن ندادیم و با افتخار از جنگ خارج شدیم که این امر در تاریخ چند صد ساله کشور ما بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: شما بسیجیان وارث سربازان و سردارانی هستید که به ایمان، اخلاص و شجاعت در آن ایام معنا دادند. این سرمایه بزرگی است و همه ما وظیفه داریم که آن را حفظ کنیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: شرایط امروز کشور ما شرایط جنگی است اما جنگ آن روز یک معنا داشت و امروز معنای دیگری دارد. آن روز آن‌ها یک خاکریز داشتند و ما نیز یک خاکریز داشتیم و تکلیف ما مشخص بود اما امروز شرایط، شرایط جنگ اقتصادی است و مشکلات بزرگ‌تری وجود دارد که با توپ و تفنگ نیست بلکه با روش‌های دیگر است.

سرپرست استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: امروز بیش از هر روزی نیاز به انسجام و وحدت داریم. تجلی انسجام، وحدت و همدلی دربسیج است. مقام معظم رهبری بسیج را معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای می‌دانند که اسلام، قرآن، امام زمان(عج) و انقلاب در آن نقطه حضور دارند. ایشان بسیج را با ایمان، انگیزه و پرتوان بودن معنا می‌کنند. نسل امروز و نسل فردا، به این کلمات معنا خواهند داد، بار آن‌ها را بالا خواهند برد و در تاریخ ماندگار خواهند کرد.

وی بیان کرد: امیدوارم فرهنگ بسیجی که فرهنگ خدمت به مردم، توسعه و پیشرفت است، نهادینه شود. امروز بسیجی بودن یعنی ضرورت اینکه در خدمت به مردم خالصانه‌تر، دلسوزانه‌تر، صادقانه‎‌تر و پیشگام باشیم و بسیجی واقعی کسی است که در این شرایط برای حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی نظام قدم بردارد و باعث شود که نقشه دشمن نقش برآب شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.