صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / اگر حادثه جدیدی رخ دهد توان پاسخگویی کامل خواهیم داشت

رئیس اداره بحران سازمان اورژانس کشور:

اگر حادثه جدیدی رخ دهد توان پاسخگویی کامل خواهیم داشت

رئیس اداره بحران سازمان اورژانس کشور وضعیت کنونی کرمانشاه پس از زلزله‌ را توضیح داد و توصیه‌های ایمنی را برای افراد زلزله‌زده ارائه کرد.

دکتر خانکه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که ساعت ۲۰:۰۷ که زلزله ۶.۴ ریشتری در عمق ٧ کیلومتری اعلام شد، گفت: به دستور رئیس سازمان اورژانس کشور EOC فعال شده و وضعیت برای استان کرمانشاه و استان‌های مجاور آن جمله کردستان همدان و ایلام قرمز اعلام شد.

وی ادامه داد: این حادثه در سطح E2 قرار داشته و به این معنی است که حادثه در سطح استان کرمانشاه و استان‌های معین است.

وی با اشاره به این که هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محل EOC مستقر شدند گفت: رئیس مرکز مدیریت حوادث نیز در EOC وزارت کشور حضور دارند.

خانکه با اشاره به این که تمامی آمبولانس‌ها فعال شدند و تیم های ارزیابی نیز فعالیت خود را انجام دادند گفت گزارش‌های سازمان هر ۱۵ دقیقه یک بار تجدید می‌شود. متاسفانه تاکنون بیش از ۴٠٠ مصدوم داشتیم که برای رسیدگی به این مصدومان وزارت بهداشت بلافاصله با اعلام به استان‌های مجاور تخت‌های بیمارستانی را آماده فعالیت کرده است. آمبولانس‌ها آمبولانس‌ها و کلیه نیروهای امدادی نیز در حالت آماده‌باش صددرصد هستند و اگر حادثه جدیدی رخ دهد توان پاسخگویی کامل خواهیم داشت.

وی افزود: قریب به اتفاق مراجعان و مصدومان نیاز به معالجه سرپایی دارند و تعداد کمتر از ۲۰ نفر نیز ممکن است برای خدمات درمانی بیشتر بستری شوند.

وی با اشاره به وقوع زلزله سال گذشته کرمانشاه گفت تعداد زیادی از افراد با توجه به این که تجربه زلزله بزرگ کرمانشاه را داشتند، فرار کرده و مصدومیت‌ها به دنبال فرار برای آنها ایجاد شده است.

خانکه در ادامه توصیه کرد: در این شرایط افراد باید آمادگی کامل را برای پس لرزه ها داشته باشند. افرادی که در چادر ساکن می‌شوند نیز باید مسائل ایمنی را در رابطه با استفاده از وسایل گرمایی رعایت کنند که منجر به آتش‌سوزی نشود همچنین افراد باید از سلامت لوله‌های بخاری نیز اطمینان حاصل کنند.

رئیس اداره بحران سازمان اورژانس کشور افزود: افراد در هنگام زلزله باید در نقاط امن منزل مثل کنار دیوارها ستون‌ها و زیر میزهای محکم مستقر شوند و از فرار کردن پرهیز کنند زیرا فرار صرفاً صدمات حادثه را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کشف ۲۵۹ میلیون عدد انواع واحد ارز از دلالان

به گزارش کسب و کار نیوز، وی ادامه داد: در همین راستا نیز از از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.